دستگیری مدیر یک کانال تلگرامی در ایران

© Photo / IRNAنیروی انتظامی ایران: کشف حجاب در فضای مجازی نیز تخلف است
نیروی انتظامی ایران: کشف حجاب در فضای مجازی نیز تخلف است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر یک کانال تلگرامی در استان سمنان ایران دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تابناک» ، رئیس پلیس فتا استان سمنان بابیان اینکه کانال تلگرامی هتاک به مسئولان در سمنان مورد شناسایی قرار گرفت، گفت: ادمین این کانال ۸۰۰ نفری دستگیر و تحویل مقام‌های قضائی شد.

بریتانیا قصد دارد هزینه جنگ سایبری با روسیه و چین را ده برابر کند - اسپوتنیک ایران
افزایش ضریب رصد پلیس فتا در فضای سایبر/ متوسط زمان کشف جرایم اینترنتی در ایران ۱۵ روز

سرهنگ حسین صادقی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه کانال تلگرامی نامبرده در سمنان درصدد تخریب مسئولان استان بود، ابراز داشت: با رصد و پایش پلیس فتا این کانال مورد شناسایی قرار گرفت.

وی بابیان اینکه این کانال تلگرامی ۸۰۰ عضو داشت، افزود: بعد از تحلیل داده‌ها و مستندات ادمین کانال شناسایی متهم دستگیر و به همراه ادله دیجیتال مجرمانه به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان بابیان اینکه انتشار اکاذیب و مطالب خلاف واقع در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت، ابراز داشت: متهم در بازجویی‌های اولیه با توجه به مدارک و شواهد به گناه خود اعتراف کرد که شخصاً اقدام به توهین مسئولان کرده است.

صادقی بابیان اینکه تیم رصد و پایش پلیس فتا در تمام طول سال، مقتدرانه در برابر مجرمان سایبری می‌ایستد، اضافه کرد: پلیس فتا با اشرافیت کامل به‌صورت شبانه‌روز، اقدام به رصد فضای مجازی برای برقراری امنیت سایبری کاربران می‌کند و راه گریزی از قانون نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала