آمریکا هاروارد را موظف به تهیه گزارشی از روابط با روسیه، چین، ایران و کشورهای دیگر کرد

CC BY 2.0 / Michael Hicks / img_2985یکی از ساختمان های دانشگاه هاروارد
یکی از ساختمان های دانشگاه هاروارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت آموزش و پرورش آمریكا از دانشگاه هاروارد خواسته است تا در مورد روابط احتمالی با سایر كشورها از جمله روسیه، چین، ایران، عربستان سعودی و قطر اطلاعاتی را ارائه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت آموزش و پرورش آمریكا به دلیل عدم ارائه اطلاعات در مورد هدایای كشورهای خارجی و عقد قرارداد با آنها، تحقیقات در مورد دانشگاه های هاروارد و ییل را آغاز كرده است.

  واشنگتن - اسپوتنیک ایران
روسیه و ایران مهمترین تهدید برای آمریکا

وزارت آموزش و پرورش آمریكا امروز اعلام كرد: پس از آنكه دو دانشگاه هاروارد و ییل "لیگ پیچک" از ارتباط صدها میلیون دلار هدیه و قراردادهای خارجی گزارشی ندادند، تحقیقات را آغاز كردیم.

در نوامبر سال ۲۰۱۹ گزارش شد که وزارت آموزش و پرورش آمریكا، مؤسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه مریلند را موظف کرده تا داده های مربوط به قراردادها با روسیه و چین را ارائه دهد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، که دانشگاه ییل در رابطه با هدایا و قراردادهای خارجی به ارزش حداقل ۳۷۵ میلیون دلار گزارشی نداده است.

در مورد دانشگاه هاروارد، وزارت آموزش و پرورش آمریكا خواستار ارائه اطلاعات "در مورد هدایا و قراردادهای چین، قطر، روسیه، عربستان سعودی و ایران" شده است. این وزارتخانه به ویژه می خواهد اطلاعات مربوط به تماس با بنیاد "اسکولکوو"، آزمایشگاه کسپرسکی و هوآوی را بدست آورد.

این وزارتخانه اعلام کرده است، نگران است كه دانشگاه هاروارد در مورد همه هدایا و قراردادها اطلاعاتی ارائه ندهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала