نماینده ویژه سوریه: آمریکا می تواند با هوشمندی به ترکیه در ادلب کمک کند

© AP Photo / Murat Kibritoglu/DHAنماینده ویژه سوریه: آمریکا می تواند با هوشمندی به ترکیه در ادلب کمک کند
نماینده ویژه سوریه: آمریکا می تواند با هوشمندی به ترکیه در ادلب کمک کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز جفری نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریكا در امور سوریه گفت: ایالات متحده می تواند با داشتن اطلاعات و تجهیزات نظامی به ارتش ترکیه در ادلب سوریه کمک كند.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری در مصاحبه با NTV در سفر خود به ترکیه گفت: ایالات متحده در حال حاضر گزینه هایی را برای کمک به ترکیه در ادلب در چارچوب ناتو در نظر می گیرد، انتقال اطلاعات و تهیه تجهیزات نظامی به ارتش ترکیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتشار ویدئوی انتقال تجیزات نظامی ترکیه به ادلب سوریه - اسپوتنیک ایران
حرکت تجیزات نظامی ترکیه در ادلب سوریه + ویدئو

در همین زمان، نماینده ویژه سوریه، تأکید کرد که مسئله به شکل اعزام ارتش آمریکا به منطقه درگیری برای تقویت مواضع نیست. هیاتی به سرپرستی جیمز جفری در ۱۱ فوریه وارد ترکیه شد.

از سال ۲۰۱۴ ایالات متحده و متحدانش اقدام به اجرای عملیات نظامی در سوریه و عراق علیه گروه تروریستی دولت اسلامی داعش و در سوریه بدون مجوز مقامات این کشور فعالیت می کنند. پیش از این، ایالات متحده نیز از نابودی "خلافت تروریستی" خبر داده بود، اما قصد خود را برای ماندن در سوریه به منظور "جلوگیری از احیای آن" اعلام کرده بود.

رهبر ترکیه رجب طیب اردوغان، پیش از این بارها و بارها ایالات متحده را در تامین سلاح به نیروهای کرد متهم كرده بود، كه به گفته مقامات ترکیه امنیت ملی آنان را تهدید می كند.

روز دوشنبه، وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که در اثر گلوله باران در محل رصد ادلب توسط ارتش سوریه، پنج سرباز ترک کشته و پنج نفر زخمی شدند. در پاسخ، همانطور که ارتش ترکیه گزارش داده است، نیروهای مسلح ترکیه برای خنثی کردن ۱۰۱ نفر از ارتش سوریه بر ۱۱۵ هدف ارتش این کشور اقدام به شلیک کردند.

در تاریخ ۳ فوریه، ۸ نظامی و غیرنظامی ترکیه بر اثر اصابت شلیک توپخانه توسط ارتش سوریه در ادلب کشته شدند.

مطابق توافقی که در ماه مه ۲۰۱۷ در مذاکرات آستانه (نور سلطان کنونی) توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه به دست آمد، چهار منطقه حائل در سوریه ایجاد شد. قلمرو سه منطقه از آنها در سال ۲۰۱۸ تحت کنترل دمشق قرار گرفت. منطقه چهارم، واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه، حما و حلب، هنوز تابع دولت جمهوری نیست. در همین زمان، بیشتر آن توسط تروریست های سازمان جبهه النصره که در فدراسیون روسیه ممنوع شده بود، به تصرف درآمد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸، روسیه و ترکیه در سوچی توافق کردند که یک منطقه غیرنظامی شده در ادلب ایجاد کنند، جایی که بیش از ده ها تشکل مختلف در آن وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала