امتناع آمریکا از پیشبرد یکی از پروژه های گسترش تسلیحات هایپرسونیک

© Photo / Youtube/TomoNews US امتناع آمریکا از گسترش یک پروژه تسلیحات هایپرسونیک
 امتناع آمریکا از گسترش یک پروژه تسلیحات هایپرسونیک  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی ایالات متحده برنامه تسلیحات هایپرسونیک خود را به دلیل کمبود بودجه کنار می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال دفاعی نیوز "دفنس نیوز"، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا یکی از دو برنامه اصلی برای توسعه سلاح های هایپسونریک خود را متوقف می کند.

پروژه Hypersonic Conventional Strike Weapon در ارتش آمریکا بسته شده است. سخنگوی نیروی هوایی آمریکا آن استفانک گفت: متوقف شدن این پروژه به دلیل مشکلات فنی نیست، بلکه به دلیل محدودیت های بودجه آمریکا است. بودجه این پروژه به طرح نظامی دیگری اختصاص داده شده است. 

موشک آمریکایی - اسپوتنیک ایران
آزمایش موتور موشک هایپرسونیک آمریکا

رئیس نیروی هوایی آمریکا تصمیم گرفته همه بودجه را برای توسعه برنامه "سلاح های واکنش سریع هوایی" اختصاص دهد که به معنی توسعه سیستم با طراحی هواپیمای منحصر به فرد است. اولین نتایج پروژه "سلاح های واکنش سریع هوایی" تا سال 2022 منتشر می شود. هر دو برنامه توسط شرکت نظامی-صنعتی لاکهید مارتین تهیه شده است.

درمجموع، در سال مالی 2021 ، 382 میلیون دلار آمریکا برای نمونه سازی سلاح های هایپسونریک هزینه شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا پیشنهاد داد كه كنگره در سال 2021 مبلغ 3.2 میلیارد دلار برای اهداف توسعه سلاح هایپرسونیک اختصاص داده است، اما این موضوع با مخالفت برخی نمایندگان کنگره مواجه شده است.

اخیراً، ایالات متحده آمریکا به طور جدی در زمینه ساخت موشک های هایپرسونیک فعالیت می کند. ازجمله در سال 2018، ارتش ایالات متحده کار خود را برای ساخت موشک هوا به زمین ARRW آغاز کرد. به موازات آن، ایالات متحده در حال ساخت موشک دوربرد HCSW برای نیروی هوایی است. ساخت موشک های ARRW  و  HCSW درمجموع تقریباً یک و نیم میلیارد دلار برای بودجه ایالات متحده هزینه خواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала