فعالیت‌های آموزشی ناتو در عراق ادامه خواهد یافت

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivaisفعالیت‌های آموزشی ناتو در عراق ادامه خواهد یافت
فعالیت‌های آموزشی ناتو در عراق ادامه خواهد یافت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی از ادامه یافتن ماموریت آموزشی ناتو در عراق خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو پس از جلسه وزیران دفاع در بروکسل اعلام داشت که ناتو به عنوان بخشی از فعالیت‌های خود در عراق، قصد دارد تمامی فعالیت‌های آموزشی را که قبلاً توسط ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده برای نبرد با داعش انجام می‌پذیرفت، به عهده گیرد.

دبیر کل ناتو گفت: وزرا مجدداً بر پشتیبانی از عراق تأکید کردند و توافق کردند که مأموریت آموزشی ناتو را فعال کنند؛ همچنین ناتو فعالیتهای آموزش ائتلاف را ادامه خواهد داد. به گفته وی، ناتو آنچه را كه می‌توان در چارچوب چنین همکاری‌هایی انجام داد، بررسی خواهد كرد.

آیا همکاری نظامی ناتو با ارتش عراق گسترش می یابد؟ - اسپوتنیک ایران
تعلیق ماموریت های نظامی ناتو در عراق

استولتنبرگ افزود: ناتو به دعوت دولت عراق در این کشور است و ما فقط تا زمانی در عراق خواهیم ماند که این دعوت وجود داشته باشد. ناتو به حاکمیت و یکپارچگی عراق احترام می گذارد، تمام فعالیت‌ها با توافق و هماهنگی دولت عراق انجام می‌شود.

پارلمان عراق در اوایل ژانویه پس از حمله غیرمجاز ایالات متحده در نزدیکی فرودگاه بغداد که در اثر آن سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس، یکی از رهبران شبه نظامی شیعه عراق ترور شدند، خواستار خروج همه نیروهای خارجی از این کشور شد.

پیش از این بغداد اعلام کرده بود که باید یک شکل جدید از همکاری بین این کشور عربی و ناتو به گونه‌ای که حاکمیت عراق رعایت شود، ساخته شود. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала