دستاورد جدید اسرائیل در زمینه صادرات تسلیحات

© Sputnik / Kristina Afanasyeva /  مراجعه به بانک تصاویر دستاورد جدید اسرائیل در زمینه صادرات تسلیحات
دستاورد جدید اسرائیل در زمینه صادرات تسلیحات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
، شرکت مشهور اسرائیلی که به ساخت و مدرنیزاسیون تسلیحات اشتغال دارد، در مناقصه برای صادرات سامانه های ضد بالستیک به نیروهای هوایی کشورهای عضو منطقه آسیا و اقیانوسیه برنده شد.

به گزارش اسپوتنیک قراردادهای امضا شده ، 4 ساله هستند  و کل مبلغی که شرکت اسرائیلی در نتیجه اجرای آنها دریافت می کند 136 میلیون دلار خواهد بود.

سامانه  Miysis DIRCM ، دفاع قابل اطمینان و پایدار از تاسیسات گوناگون در برابر موشک های مادون قرمز را تامین  می کند. طبق قراردادها ، Elbit Systems باید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ را به سیستم Miysis DIRCM مجهز کند.

آزمایش موشک هسته ای اسرائیل - اسپوتنیک ایران
آزمایش موشک هسته ای اسرائیل

چندی پیش نیز نشریه "اسرائیل دیفنس" از تصمیم عربستان سعودی برای خرید موشک‌های ضد زره «اسپایک» از شرکت اسرائیلی «رافائل» خبر داده بود .

 بر اساس این گزارش شرکت رافائل که موشک‌های زمینی ضد زره «اسپایک» را تولید می کند در حال کسب مجوزهای لازم است تا از طریق شرکت های تابع خود به دولت عربستان سعودی این تسلیحات را بفروشد.

به ادعای نشریه نامبرده ، دریافت مجوز از دولت اسرائیل برای امضای قرارداد با عربستان سعودی با موانعی رو به رو است؛ زیرا اسرائیل تمایل ندارد که این سلاح در اختیار هیچکس غیر از ارتش خود باشد و روزی از همین سلاح‌ها علیه اش استفاده شود.

این نشریه اما نوشته است که با وجود نگرانی‌ها، اسرائیل احتمالاً به شرکت رافائل مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی را بدهد؛ زیرا که عمر موشک‌های ضد زره «اسپایک» بیش از ده سال نیست و در این مدت به نظر نمی‌رسد درگیری نظامی میان عربستان سعودی و اسرائیل رخ دهد.

پیش از این نیز برخی رسانه ها گزارش داده بودند که عربستان سعودی از اسرائیل سلاح خریداری می کند و از طریق آذربایجان تسلیحات را به ریاض منتقل می کند.

روابط عربستان سعودی با اسرائیل در سال های اخیر افزایش یافته است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала