گزارش و تحلیل

بهانه های جدید آمریکا و اروپا

© AFP 2023 / Thierry Charlierبهانه های جدید آمریکا و اروپا
بهانه های جدید آمریکا و اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکایی ها روزی نیست که از تسلیحاتی که در اختیار دارند بر علیه انسان های بی گناه استفاده نکنند.

بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از فناوری ها کاربردهای دوگانه دارد و آمریکایی ها و اروپایی ها در زمینه سوء استفاده از این کاربد های دوگانه زبان زد عام وخاص می باشند، به همین دلیل هم آنها دیگران را متهم به انجام این کارها می کنند.

نصب کلاهک های اتمی کم قدرت در موشک های مستقر در زیردریایی های آمریکا  - اسپوتنیک ایران
نصب کلاهک های اتمی کم قدرت در موشک های مستقر در زیردریایی های آمریکا

گویند "کافر همه را به کیش خود پندارد".

معمولا هم آمریکایی ها ابتدا بسیاری فناوری ها را برای مصارف نظامی تولید می کنند و سپس از آنها برای مصارف عمومی استفاده می کنند، به عنوان مثال فناوری اینترنت در ابتدا یک فناوری نظامی بود که در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می گرفت و بعد به عموم مردم اجازه داده شد از آن استفاده کنند.

حتی در برخی موارد مشاهده می کنیم آمریکایی ها و اروپایی ها در آزمایشگاه های نظامی خود اقدام به تولید مواد شیمیایی و یا بیولوژیک می نمایند و حتی آنها را در جهان منتشر می کنند که مثلا ویروس کرونا ویا ویروس ایدز را می توان یکی از آنها دانست، و سپس اقدام به تولید پادزهر این ویروس ها به عنوان دارو می کنند تا ثروت های کذایی به دست آورند.

زمانی آنها شروع کردند موشک هایی تولید کنند که بتواند به کره ماه برسد و یا از فضای زمین خارج شود و بعد ها از همان فناوری ها جهت تولید موشک های قاره پیما استفاده کردند و حال وقتی که کشوری تلاش می کند به همان فناوری برسد آن را متهم می کنند که می خواهد موشک قاره پیما تولید کند و روی آن کلاهک هسته ای کار بگذارد و ...

مقداری هم رویا پردازی چاشنی اش می کنند تا ماجرا آب و تاب پیدا کند. 

نمی توان انکار کرد وقتی ایرانی ها موشک های خود برای ارسال ماهواره به فضا را آزمایش می کنند عملا می توانند به فناوری تولید موشک های بالستیک قاره پیما هم دست یابند اما این به دین معنا نیست که آنها می خواهند از این موشک ها برای نابودی بشریت استفاده کنند در حالی که امروزه آمریکایی ها تسلیحاتی در اختیار دارند که می تواند جهان را چند بار نابود کند.

به قول آقای پرزیدنت روحانی ایرانی ها دو بار از موشک های خود استفاده کردند یک بار در پاسخ به حملات تروریستی داعش و دیگری در واکنش به اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی.

اما آمریکایی ها روزی نیست که از تسلیحاتی که در اختیار دارند بر علیه انسان های بی گناه استفاده نکنند.

حال آیا جهانیان باید یقه ایران را بگیرند یا آمریکا.

کدام برای امنیت جهان خطرناک تر است.

مخصوصا با توجه به اینکه امروز رییس جمهوری ای در ایالات متحده در راس کار است که به هیچ توافق و معاهده و قانون بین المللی پایبند نمی باشد و حتی معاهداتی را که کشورش با خود اروپایی ها و یا دیگر کشورها امضا کرده زیر پا گذاشته.

جای تعجب دارد که برخی کشورها مانند فرانسه مثلا می آیند و در مورد آزمایش های ایران اظهار نظر می کنند.

مشکل در این است که اینها توان آن را ندارند که ببینند یک کشور توانسته به این فناوری ها دست یابد مخصوصا ایران.

قطعا اگر اروپایی ها دلواپس امنیت منطقه خاورمیانه و جهان و امنیت خود می باشند بهتر است که در مقابل کشوری بایستند که همه قوانین و معاهدات و مقررات بین المللی را زیر پا گذاشته و می گذارد نه کشوری که پایبند همه اینها است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала