وضعیت بحرانی در استان گیلان

© Photo / IRNAوضعیت بحرانی در استان گیلان
وضعیت بحرانی در استان گیلان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ایران وضعیت استان گیلان را بحرانی عنوان و تاکید کرد: جا دارد وزرای کشور و نیرو شخصا در استان حضور یافته و مشکلات را مدیریت کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مهرداد لاهوتی که هم‌اکنون در منطقه حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا قطع برق را اساسی‌ترین مشکل شرق گیلان عنوان و اظهار کرد: مدیران کل برق استان توانایی رفع این مشکل را ندارند لذا می‌طلبد وزیر نیرو شخصا در استان حاضر شده و نسبت به رفع قطعی برق اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه از دو هفته قبل بارش چنین برفی پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: متاسفانه مجموعه مدیریت بحران استان در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرده البته از اقدامات انجام شده تقدیر و تشکر می‌کنم اما باید تمهیدات بهتر و بیشتری برای مقابله با این بارش از قبل پیش‌بینی شده، اندیشیده می‌شد.

لاهوتی با تاکید بر اینکه وضعیت استان و شرق گیلان اصلا مناسب نیست، خاطرنشان کرد: دکل‌های آسیب‌دیده برق هنوز تعمیر نشده و این در حالی است که زندگی مردم به برق وابسته است.

 به دلیل کولاک برف، برق 156 هزار مشترک در ایران قطع شد  - اسپوتنیک ایران
به دلیل کولاک برف، برق 156 هزار مشترک در ایران قطع شد

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی ۱۰۰ درصد بسته است، تصریح کرد: راه‌های اصلی بازگشایی شده اما راه‌های فرعی کاملا مسدود است و از مردم روستاها هیچ اطلاعی در دست نیست، نمی‌دانیم مردم آذوقه و مواد مورد نیاز در اختیار دارند یا خیر؟

به گفته نماینده مردم لنگرود در مجلس، هنوز 65 درصد مشترکان با مشکل قطع برق مواجه هستند.

وی با ابراز نگرانی از قطع آب اظهار کرد: متاسفانه آب شرق گیلان کاملا قطع شده و 30 درصد از مشترکان سایر نقاط استان آب وصل است.

لاهوتی در خاتمه با اشاره به بارش یک متری برف در استان گفت: متاسفانه برخی از مردم بیش از 24 ساعت است که در راه مانده‌اند.

بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه ارزیابی مثبتی از عملکرد مدیران در پی بارش برف نداریم، گفت: با مدیرانی که وظایف‌شان را به نحو صحیح انجام نداده‌اند، در چارچوب قانون برخورد می‌کنیم.

سیف‌الله مسرور ، بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه معاون عمرانی استاندار به همراه تعدادی از مدیران در مسیر امامزاده هاشم و سروان حضور یافتند تا مشکلات رفع شود، افزود: متاسفانه این مسیر وضعیت خوبی نداشته و به مدت 15 ساعت مسدود بوده که سبب نارضایتی و رنجش خاطر مردم و مسافران شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت موجود شرایط خاص بحرانی نبوده و فقط بارش برف داشتیم، لذا عملکرد مدیران ارزیابی و علل مشکلات بررسی می‌شود و در آینده نزدیک به اطلاع مسئولین، مردم و اصحاب رسانه می‌رسد.

استاندار گیلان گفت: برق ۲۵۰ هزار مشترک گیلانی قطع شده بود که تاکنون برای ۸۵ هزار مشترک وصل شده است. همچنین مشکل قطع آب ۶۰۰۰ نفر از ۱۲ هزار مشترک آب استان که طی روزهای گذشته آب نداشتند، رفع شد.

ارسلان زارع صبح چهارشنبه ۲۳ بهمن در گفت وگو با شبکه خبر، با اشاره به بارش برف سنگین در گیلان و ایجاد مشکل برای مردم، اظهار کرد: در ارتفاعات گیلان بیش از دو متر و در شهرهای استان از جمله رشت، لاهیجان و رودسر بیش از یک متر برف بارید.

وی با بیان اینکه بارش برف سنگین موجب انسداد شریان ها و محورهای اصلی استان شده است، افزود: تلاش های زیادی صورت گرفته تا محورهای اصلی ورودی استان بازگشایی شود لذا شامگاه گذشته کلیه محورهای اصلی استان بازگشایی شد و خودروهای زمین گیر که در برف مانده بودند رهاسازی شدند. البته محور اسالم – خلخال همچنان مسدود است.

استاندار گیلان با اشاره به قطع انشعابات خانگی آب و برق، تصریح کرد: برق ۲۵۰ هزار مشترک گیلانی قطع شده بود که تاکنون برای ۸۵ هزار نفر وصل شده است. همچنین مشکل قطع آب ۶۰۰۰ نفر از ۱۲ هزار مشترک آب استان که طی روزهای گذشته آب نداشتند، رفع شد.

زارع از اسکان اضطراری ۱۶۳۰ نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: از امروز تلاش برای بازگشایی راه های روستای استان آغاز می شود.

وی از هموطنان خواست از سفرهای غیر ضروری به استان گیلان پرهیز کنند و گفت: قطعی برق موجب قطع ارتباط ۵۰ درصد از مشترکین اینترنت به ویژه در مناطق روستایی شده که در صورت برقراری برق، ارتباطات نیز برقرار خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала