فیس‌بوک و اینستاگرام ده‌ها حساب‌ کاربری از ایران و روسیه را حذف کردند

© AP Photo / Matt Rourkeفیس‌بوک و اینستاگرام ده‌ها حساب‌ کاربری از ایران و روسیه را حذف کردند
فیس‌بوک و اینستاگرام ده‌ها حساب‌ کاربری از ایران و روسیه را حذف کردند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام به حذف ده‌ها حساب‌ کاربری از ایران، روسیه و میانمار نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، فیس‌بوک سه حساب کاربری از ایران، روسیه و میانمار را به دلیل نقض قوانین خدمات درباره جلوگیری از مداخلات خارجی از این شبکه اجتماعی و اینستاگرام حذف کرد.

فیس‌بوک گفته است که این‌ گروه‌ها در پی ایجاد ابهام برای کاربران در مورد فعالیت‌های خود بوده و پیرامون این که چه کسی هستند و چه فعالیتی می‌کنند تصویر نادرست ارائه می‌کرده اند.

زاکربرگ: رویکرد جدید فیس‌بوک بسیاری را خشمگین خواهد کرد - اسپوتنیک ایران
زاکربرگ: رویکرد جدید فیس‌بوک بسیاری را خشمگین خواهد کرد

در اطلاعیه فیس‌بوک آمده است: امروز ما 78 حساب کاربری، 11 صفحه و 29 گروه را در فیس‌بوک و 4 حساب کاربری را در اینستاگرام به دلیل نقض سیاست ما در برابر مداخلات خارجی یا دولتی حذف کردیم. این فعالیت از روسیه سرچشمه گرفته و عمدتاً به اوکراین و کشورهای همسایه اختصاص داده شده است.

علاوه بر این، فیس‌بوک شش حساب کاربری و پنج حساب اینستاگرامی را که به عنوان بخشی از یک شبکه کوچک با سرچشمه در ایران و با تمرکز بیشتر بر روی ایالات متحده، درگیر مداخلات خارجی بوده‌اند، حذف کرده است.

به دلیل نقض قوانین، فیس‌بوک 13 حساب و 10 صفحه را که از میانمار و ویتنام اداره می‌‎شدند، حذف شدند.

پیش از این نیز مدیر امنیت فیس بوک اعلام کرده بود: به دلیل شرکت در اقدامات هماهنگ غیرقانونی در فیس بوک و اینستاگرام چهار شبکه را با حساب (اکانت)، صفحه  و گروه حذف کردیم. سه تا از آنها با اصالت ایرانی و دیگری با منشاء روسی هستند. آنها کاربران را گمراه کرده و در مناطق مختلف جهان - ایالات متحده، آفریقای شمالی و آمریکای لاتین - از طریق حساب های جعلی عمل کردند. ما یافته های خود را با سازمان های حافظ قانون، سیاستمداران و شرکای رشته ما در میان گذاشتیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала