افشای راهکار مخفیانه سیا برای خواندن مکاتبات مخفی ایران در دهه هفتاد

© AP Photo / Carolyn Kasterافشای راهکار مخفیانه سیا برای خواندن مکاتبات مخفی ایران در دهه هفتاد
افشای راهکار مخفیانه سیا برای خواندن مکاتبات مخفی ایران در دهه هفتاد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واشنگتن پست اعلام نمود که سیا در دهه های 70 میلادی، مکاتبات مخفی 120 کشور من جمله ایران را مورد مطالعه قرار می داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله واشنگتن پست، در دهه 70 میلادی سازمان های اطلاعات آمریكا و آلمان مطالعات مخفی بیش از 120 كشور را مورد مطالعه قرار می داند. این مقاله با استناد به اسناد سیا و سرویس اطلاعات فدرال آلمان منتشر شده است. 

زندان - اسپوتنیک ایران
حکم اعدام برای جاسوس سازمان سیا در ایران

از دهه 1970 میلادی، دو سازمان CIA و BND اطلاعاتی را شرکت کریپتو ای جی، یک شرکت تجهیزات رمزگذاری مستقر در سوئیس دریافت می کردند. این شرکت برای محافظت از انتقال داده ها و پیام های حساس دستگاه هایی را برای رمزگذاری در اختیار ایالت ها قرار داده است. این روزنامه می نویسد، از سال 1958 ، سیا و سازمان اطلاعات آلمان فعالیت Crypto AG را از طریق شرکت مقابل Minerva در لیختن اشتاین کنترل می کردند. در عین حال مقامات سوئیس از فعالیت های سازمان اطلاعات آمریكا خبر داشتند.

شرکت کریپتو ای جی، میلیونها دلار برای ارائه اطلاعات خارجی و دسترسی به ارتباطات رمزگذاری شده در بیش از 120 کشور جهان دریافت کرد. این اطلاعات شامل گزارش هایی از ایران، هند، پاکستان، برخی از کشورهای آمریکای لاتین و واتیکان است. خاطرنشان می شود که چین و اتحاد جماهیر شوروی از خدمات این شرکت سوئیسی استفاده نمی کردند.

با استفاده از کنترل اطلاعات دریافتی توسط شرکت Crypto AG، سیا و سازمان اطلاعات آلمان در زمان دستگیری گروگان های آمریکایی در ایران در سال 1979، اطلاعات در پی جنگ آرژانتین با انگلیس و بسیاری از موارد دیگر را کنترل نمایند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала