حرکت تجیزات نظامی ترکیه در ادلب سوریه + ویدئو

© Sputnik Türkiye / Hikmet Durgunانتشار ویدئوی انتقال تجیزات نظامی ترکیه به ادلب سوریه
انتشار ویدئوی انتقال تجیزات نظامی ترکیه به ادلب سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویدئوی ستونی از کامیون های حامل تجهیزات نظامی ترکیه در حال حرکت در ادلب سوریه منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه ویدئویی را منتشر کرد که نشانگر حرکت ستون تجهیزات نظامی ترکیه در استان ادلب سوریه است.

این ویدئو از پهپاد گرفته شده است. از قاب این ویدئو مشخص است که چگونه بیش از دهها خودرو جنگی در طول جاده حرکت می کنند.

وزارت دفاع روسیه گفته است كه اوضاع استان ادلب با اسلحه و مهماتی که از مرزهای ترکیه و سوریه برای شبه نظامیان حمل می شوند و همچنین ستون های خودروها و نیروهای زرهی ترکیه، بحرانی تر شده است.

پیش از این، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، مسكو و دمشق را به حمله به غیرنظامیان در ادلب متهم كرد و گفت كه در صورتی که دمشق به حملات خود ادامه دهد، آنكارا قصد دارد حتی در خارج از منطقه "خالی از تنش" و از مرز به سوریه حمله كند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام كرد كه مسكو و دمشق به مردم غیرنظامی سوریه حمله نکرده اند و همه حملات صرفاً علیه گروه های تروریستی انجام شده است.

مطابق توافقی که در ماه مه 2017 در مذاکرات روند آستانه (اکنون نور سلطان) توسط نمایندگان روسیه، ایران و ترکیه به دست آمد، چهار منطقه خالی از تنش در سوریه ایجاد شده است. قلمرو سه تای آنها در سال 2018 تحت کنترل دمشق قرار گرفت. منطقه چهارم، واقع در استان ادلب و بخش هایی از استان های همجوار لاذقیه، حما و حلب، هنوز تابع دولت جمهوری نیست. علاوه بر این، بیشتر آن در اشغال تروریست های سازمان جبهه النصره است. در سپتامبر سال 2018، روسیه و ترکیه در سوچی در مورد ایجاد منطقه خالی از درگیری در ادلب، که در آن گروه های مختلفی وجود دارند، توافق کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала