تکذیب خروج نیروهای آمریکایی از عراق

© AP Photo / Massoud Hossainiنظامیان آمریکا
نظامیان آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا قصد ندارد نیروهای خود را از 15 پایگاه نظامی در عراق خارج کند.

به گزارش اسپوتنیک، ارل براون سخنگوی فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا خبر مربوط به خروج نیروهای آمریکا از 15 پایگاه نظامی در عراق را رد نمود و اعلام کرد که این خبرها صحت ندارند.

برخی اخبار از خروج نیروهای آمریکایی از 15 پایگاه نظامی در عراق حکایت کردند، این اخبار نادرست است و در اصل چنین تعداد پایگاه نظامی آمریکا در عراق وجود ندارد.

شایان ذکر است که مجلس نمایندگان عراق در ماه ژانویه در یک جلسه فوق العاده برای تصمیم گیری درباره حضور نیروهای خارجی در این کشور در واکنش به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد الشعبی و همراهان آنها در حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد، مصوبه خروج نیروهای خارجی را به اتفاق آرای نمایندگان حاضر به تصویب رساند.

کاربران نماد نیروهای فضایی آمریکا را مورد تمسخر قرار دادند  - اسپوتنیک ایران
کاربران نماد نیروهای فضایی آمریکا را مورد تمسخر قرار دادند + عکس

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد.

 ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.نیروهای مسلح ایران پس از ترور سردار سپهبد سلیمانی در عملیات انتقامی آمریکا، ده‌ها موشک را به سوی پایگاه هوایی عین الاسد در نزدیکی بغداد و پایگاهی دیگر در اربیل شلیک کردند. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که مستقیما دستور ترور سردار سلیمانی را داده بود، در ابتدا اعلام کرد که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله موشکی آسیب ندیده است. اما بر طبق آخرین آمار تعداد 109 نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی خفیف شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала