وزارت دفاع ترکیه: 51 سرباز نظامی ارتش سوریه در ادلب ناپدید شدند

© Sputnik / Dmitry Shorkovوزارت دفاع ترکیه: 51 سرباز نظامی ارتش سوریه در ادلب ناپدید شدند
وزارت دفاع ترکیه: 51 سرباز نظامی ارتش سوریه در ادلب ناپدید شدند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه اعلام نمود که نیروهای مسلح ترکیه خبر ناپدید شدن 51 سرباز ارتش سوریه در ادلب را منتشر نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه وزارت دفاع ترکیه گزارش داد که در اثر حمله به ادلب توسط ارتش سوریه، پنج سرباز ترکیه کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. بر اساس، اطلاعات ارتش ترکیه، نیروهای مسلح ترکیه در پاسخ به این اقدام، به 115 تجهیزات نظامی ارتش سوریه حمله نمودند و 101 سرباز سوری نیز ناپدید شدند. 

بالگرد - اسپوتنیک ایران
حمله به بالگرد نیروهای دولتی سوریه در سراکیب

در این بیانیه آمده است: "براساس آخرین اطلاعات، 51 سرباز دیگر (ارتش سوریه) در منطقه ادلب ناپدید شدند، دو تانک، یک انبار اسلحه، یک خودرو ضد هوایی نیز منهدم شد."

در تاریخ 3 فوریه، هشت فرد نظامی و غیرنظامی ترکیه در اثر حمله ارتش سوریه در ادلب کشته شدند. اردوغان پیشتر از همتای روسی خود ولادیمیر پوتین خواسته بود كه به رئیس جمهور سوریه بشار اسد فشار بیاورد تا ارتش سوریه جلوی تهاجمات استان ادلب را بگیرد، در غیر این صورت با پاسخ نظامی تهدید می شود.

به گفته منابع دولت سوریه که خواستند نامشان فاش نشود، آنچه وزارت دفاع ترکیه درباره کشته شدن سربازان سوریه در ادلب منتشر کرده به طور کل صحت ندارد و این اخبار دروغ برای سرپوش گذاشتن بر کشته شدن سربازان ترکیه و انهدام تانک زرهی در فرودگاه تفتناز بعد از هدف گرفته شدن ارتش سوریه توسط شورشیان سوری و ارتش ترکیه است.

تلویزیون سوریه نیز تصاویری از اطراف پست دیده‌ بانی ترکیه در منطقه ایکاردا در جنوب حلب پخش کرد که اتاق‌های ویژه سربازان ترکیه، سنگرها، تجهیزات نظامی و سلاح‌ های سنگین داخل آن را نشان می‌داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала