روحانی: در ایران هر سال مردم به انتخابات دعوت می‌ شوند

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر روحانی: در ایران هر سال مردم به انتخابات دعوت می‌ شوند
روحانی: در ایران هر سال مردم به انتخابات دعوت می‌ شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌ جمهور ایران: به اعتقاد من اگر این انتخابات و این انتخاب امروز هم در پیش روی مردم قرار گیرد پاسخ مردم امروز ما هم پاسخ ۴۱ سال پیش خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن آغاز شد.

بی تردید ما در حادثه تاریخی ۲۲ بهمن ۵۷ دست خداوند و قدرت خداوندو اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم. بدون عنایت خداوند چگونه امکان‌پذیر بود که در برابر تمام قدرت‌های جهانی و حکومت نظامی در کشور، ملت ما بتوانند بزرگترین پیروزی تاریخی را رقم بزنند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
روحانی: برای سردار سلیمانی، کشتن ژنرال های آمریکایی آسان بود

روحانی اظهار داشت:‌ تمام انقلاب ما در واقع یک انتخاب بود. من می‌خواهم به این سوالی که در ذهن برخی از نسل سوم و چهارم انقلاب ممکن است  به وجود آمده باشد پاسخ دهم که چرا ملت ایران در ۴۱ سال پیش انقلاب را انتخاب کرد و چرا رژیم گذشته را سرنگون کرد در واقع انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود. مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به آمریکا و یک نظام مردم سالار دینی،‌ بین یک فاسدی مثل شاه ملعون و انسانی با ایمان و با دانش و سیاست همچون امام،‌ امام را ملت ما انتخاب کردند و مردم‌سالاری را انتخاب کردند. بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال،  مردم ما استقلال را انتخاب کردند.

رئیس‌ جمهور اضافه کرد: به اعتقاد من اگر این انتخابات و این انتخاب امروز هم در پیش روی مردم باشد پاسخ مردم امروز ما هم پاسخ 41 سال پیش خواهد بود. بسیار مهم بود که به این نکته توجه کنیم که انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است. انقلاب از انتخاب و انتخاب از انقلاب است. یعنی مردم ما بین اسلام  و کفر و بین حق و باطل بین نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق عدل را نتخاب کردند.

به گفته رئیس‌جمهور انقلاب برمبنای آن بود که درِ انتخابات بسته شده بود،  انسداد در و دروازه انتخابات مردم را هدایت کرد تا از مسیر یک انقلاب بزرگ این زنجیر را پاره کنند و راه را بر انتخابات باز کنند.

روحانی تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند انقلاب اسلامی یک حادثه‌ای بود که ۴۱ سال پیش تحقق پیدا کرد، پدران، برادران، خواهران و مادران ما در آن عصر بود که راه انقلاب را برگزیدند و از ما می‌پرسند آیا امروز هم ما ناچاریم همان راه ۴۱ سال پیش را دنباله‌روی و پیروی کنیم، پاسخ این است که حضور مردم و انتخاب مردم منحصر به ۴۱ سال پیش نبوده و هر روز مردم در انتخاباتی رسمی یا غیررسمی شرکت کرده‌اند. جامعه‌ای که در او آزادی است انتخابات مستمر در آن تحقق می‌ یابد، جامعه‌ای که در آن جامعه مردم‌ سالاری وجود دارد و این مردم هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند همواره انتخابات وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала