حمله موشکی ایران و آسیب مغزی نظامیان آمریکایی

© AP Photo / Karim Kadimنظامیان در عراق
نظامیان در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد باعث آسیب مغزی نظامیان آمریکایی مستقر در عراق شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «دویچه وله»، تعداد نظامیان آمریکایی که بر اثر حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد عراق دچار آسیب مغزی خفیف شده بودند به 109 نفر افزایش یافت.

وزارت دفاع آمریکا روز 11 فوریه در تازه‌ترین آمار از تلفات نظامیان آمریکایی در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، اعلام کرد که 45 نفر دیگر برای درمان به پزشک مراجعه کرده‌اند و به این ترتیب  تعداد نظامیان  که به آسیب مغزی دچار شده بودند به 109 نفر رسید.

به گفته پنتاگون، 76 نفر از این افراد درمان شده و به محل خدمت خود بازگشته‌اند. از این تعداد، 75 نفر در عراق و در کل 27 نفر از نیروهای آمریکایی آسیب دیده در حمله موشکی ایران برای معالجه به آلمان و 21 نفر به آمریکا منتقل شده‌اند. 5 نفر از نیروهای آسیب دیده هنوز تحت معالجه و 7 نفر دیگر در حال انتقال از عراق به آلمان هستند.

اینجا پنتاگون؛ دلار از شما، خرج از ما    - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
اینجا پنتاگون؛ دلار از شما، خرج از ما

نیروهای مسلح ایران پس از ترور سردار سپهبد سلیمانی در عملیات انتقامی آمریکا، ده‌ها موشک را به سوی پایگاه هوایی عین الاسد در نزدیکی بغداد و پایگاهی دیگر در اربیل شلیک کردند. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا که مستقیما دستور ترور سردار سلیمانی را داده بود، در ابتدا اعلام کرد که هیچ نیروی آمریکایی در این حمله موشکی آسیب ندیده است.

اما پس از آن پنتاگون در چندین مرحله اعلام کرد که تعداد 11، 34، 50 و در آخرین آمار 64 نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد به خاطر آسیب مغزی معالجه شده‌اند.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала