نشست امنیتی کابینه رئیس جمهوری ترکیه در خصوص حمله سوریه

© AP Photo / Yasin Bulbulنشست امنیتی کابینه رئیس جمهوری ترکیه در خصوص حمله سوریه
نشست امنیتی کابینه رئیس جمهوری ترکیه در خصوص حمله سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهوری ترکیه در راس نشست امنیتی در آنکارا به بررسی گام‌ هایی تلافی جویانه که در پاسخ به حمله نیروهای نظام سوریه اتخاذ خواهد شد،‌ پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، در این نشست فواد اوکتای معاون رئیس‌جمهوری،‌ مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع،‌ یاشار گولر رئیس ستاد مشترک ارتش، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات، اسماعیل دیمیر رئیس سازمان صنایع دفاع و فخرالدین آلتون رئیس اداره ارتباطات در ریاست‌ جمهوری شرکت داشتند.

ادعای آنکارا: ۱۰۱ سرباز سوری کشته شدند - اسپوتنیک ایران
ادعای آنکارا: ۱۰۱ سرباز سوری کشته شدند

رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهوری ترکیه در راس نشست امنیتی در آنکارا به بررسی گام‌ هایی تلافی جویانه که در پاسخ به حمله نیروهای نظام سوریه اتخاذ خواهد شد،‌ پرداخت.

منابع ریاست‌ جمهوری گفتند، در این نشست که شب گذشته برگزار شد مقابله به مثل در پاسخ به این حمله بررسی شد تا خون کشته‌های ترکیه هدر نرود.

به گفته منابع، در این نشست همچنین تاکید شد: هیچ حمله‌ ای عزم ترکیه را برای حضور در ادلب با هدف "منع درگیری،‌ تضمین امنیت مرزها،‌ ممانعت از راه افتادن موج آوارگی و بحران انسانی جدید" باز نمی‌ دارد.

همراستا با این تحولات، یک فرمانده در "جبهه ملی آزادسازی" وابسته به شورشیان "ارتش آزاد سوریه" تحت حمایت ترکیه‌ به خبرگزاری آلمان گفت،‌ کاروان نظامی ترکیه در نزدیکی هنگ ۴۶ در اطراف شهر الارتاب در حومه غربی حلب هدف توپخانه قرار گرفت که تعدادی سرباز ترکیه زخمی شدند.

این فرمانده نظامیان شورشی فاش کرد: در ساعات آینده شاهد آغاز عملیات نظامی گسترده‌ گروه‌های شورشی علیه تمامی جبهه‌های حومه جنوبی و غربی حلب و حومه ادلب خواهیم بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала