مرگ پزشکی که در مورد ویروس کرونا افشاگری کرده بود +عکس

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن کرونا ویروس
واکسن کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اوایل شیوع کرونا پزشکی در این مورد افشاگری کرد و قصد آگاه‌سازی داشت که توسط دولت چین بازداشت شد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرهایی مبنی بر اینکه در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه پزشکی به نام لی وی لیانگ که در بیمارستان مرکزی ووهان چین خدمت‌رسانی می‌کرد با مشاهده و معاینه مواردی از ابتلا به بیماری شبیه سارس و انجام آزمایش‌های مربوطه، شیوع نوع جدیدی از ویروس را به اطلاع همکارانش رساند. اما پلیس چین به این پزشک هشدار داده بود که از انتشار چنین اخباری خودداری کند‌ و در غیر این صورت به تشویش اذهان عمومی متهم خواهد شد و مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
لی وی یانگ پزشک ۳۴ ساله، خود نیز به این بیماری مبتلا شد و فوت کرد.

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

کاربران بسیاری از اینکه دولت چین در اوایل شیوع کرونا مانع آگاه‌سازی مردم از وجود و شیوع این ویروس شده بودند ابراز تاسف می‌کنند و عنوان می‌کنند نتیجه صداقت برای برخی‌ها تلخ است و به جای تشویق، تنبیه را انتخاب می‌کنند. پزشک وظیفه‌شناسی که قصد کمک به مردم داشت را تهدید کردند و مانع از فعالیت‌های او شدند اما او یک قهرمان است و قطعا روحش در آرامش است. کاربرانی نیز عنوان می‌کنند در کشورهای کمونیستی آزادی بیان و دموکراسی وجود ندارد و جان انسان‌ها بی‌ارزش است.

View this post on Instagram

A post shared by تاپ ترینهای روز (@top10rooz) on

گروهی از کاربران شیوع کرونا را در چین عمدی می‌دانند که قصد تخریب اقتصاد چین را به دنبال داشت و معتقدند به اهدافشان نیز رسیدند. برخی دیگر بر این باورند که از شیوع این بیماری درآمد خوبی حاصل شد، از جمله فروش دارو، ماسک و واکسن و البته کم کردن جمعیت کشور چین.
تعدادی از کاربران نیز عنوان می‌کنند با توجه به اینکه به زودی این ویروس وارد کشور ایران می‌شود بهتر است عموم مردم را از نحوه پیشگیری و علائم آن آگاه ساخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала