طوفان «سیارا»، طوفان قرن نامیده شد + ویدئو

© REUTERS / @ant_rtwطوفان «سیارا»، طوفان قرن نامیده شد
طوفان «سیارا»، طوفان قرن نامیده شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلفات جانی طوفان «سیارا» در اروپا 6 نفر اعلام شده است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های جهان، طوفان ویرانگر «سیارا» در اروپا طی چند روز 6  نفر را به کام مرگ کشاند.

بر اساس گزارش « South China Morning Post»، در لهستان یک نوجوان 15 ساله به همراه مادرش بر اثر ریزش سقف ساختمان یک تفریح‌گاه اسکی جان باختند. همچنین در تفریح‌گاه کوهستانی بوکوینا تاترانسکا در نزدیکی مرز لهستان و اسلواکی سه گردشگر مجروح شدند.

در سوئد نیز یک نفر با قایقش در جنوب‌ آب های فگن غرق شده و فرد همراه او هم در این حادثه مفقودالاثر اعلام شده است. راننده یک کامیون واژگون شده بر اثر باد شدید در اتوبان آلمان جان باخت. همچنین سقوط یک درخت در اسلوانی جان یک راننده دیگر را گرفت.

​در آلمان وزش باد با سرعت 100 مایل در ساعت باعث قطع برق در 50 هزار واحد مسکونی شده است. خدمات ریلی با اختلال گسترده مواجه است و صدها پرواز به فرودگاه های آلمان لغو و یا با تاخیر انجام شده است.

​در انگلیس طوفان سیارا خسارت‌های گسترده ای به این کشور وارد کرده و باعث مرگ یک نفر بر اثر افتادن درخت بر خودروی مرد 58 ساله در منطقه همپشایر شده است.

​مجلس عوام انگلیس امروز درباره وضعیت آب و هوایی نشست اضطراری تشکیل داد.دست کم 500 واحد مسکونی غرق در آب شده‌اند و احتمال افزایش این رقم زیاد است. رسانه های این کشور به کنایه از طرح ادعایی رییس جمهوری آمریکا درباره خاورمیانه موسوم به «معامله قرن»، طوفان سیارا را «طوفان قرن» نامیده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала