طراحی جدید سفید-آبی-سرخ هواپیماهای ترامپ فاش شد

© AFP 2023 / Wilfredo Leeطراحی جدید سفید-آبی-سرخ هواپیماهای ترامپ فاش شد
طراحی جدید سفید-آبی-سرخ هواپیماهای ترامپ فاش شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون از طرح جدید سفید-آبی-سرخ برای هواپیماهای رئیس جمهور ایالات متحده "Air Force One" رونمایی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله The Hill، این تصویر در یکی از اسناد بودجه سال ۲۰۲۱ آمده است. در آن، پنتاگون ۸۰۰.۹ میلیون دلار برای "برنامه نوسازی هواپیماهای ریاست جمهوری VC-25B" درخواست می کند، که براساس آن هیئت مدیره فعلی با دو هیئت مدیره جدید جایگزین می شود.

​در این سند آمده است كه بوئینگ ۷۴۷-۸ اصلاح شده پروازی كاملاً ایمن و قابل اعتماد با سطح امنیتی و ارتباطی مانند كاخ سفید به رئیس جمهور، كارمندان و میهمانان فراهم می کند.

هواپیماها باید طراحی خود را تغییر دهند؛ آنها رنگ معمول سفید و آبی را متوقف می کنند. قسمت فوقانی بدنه به رنگ سفید درخواهد آمد، در امتداد و کناره ها یک نوار قرمز وجود خواهد داشت و قسمت پایینی و موتورها به رنگ آبی تیره تبدیل می شوند.

The Hill، خاطرنشان می کند که سبک جدید "Air Force One" شبیه به رنگ آمیزی هواپیماهای هواپیمای سابق هواپیمایی دونالد ترامپ ترامپ شاتل است. در همین زمان، تصمیم نهایی برای طراحی در سال ۲۰۲۱ گرفته خواهد شد. اگر رهبر آمریكا برای دومین دوره پس از انتخابات سال ۲۰۲۰ در مقام خود باقی بماند، رنگ چاپ شده توسط پنتاگون بعید است تغییر كند.

در ژوئن سال ۲۰۱۹، ترامپ در مورد طراحی جدید برای "Air Force One" صحبت کرد و چهار گزینه رنگ آمیزی را ارائه داد. به گفته وی، او خودش آنها را طراحی كرده است. تمایل ترامپ برای ساختن هواپیماهای رئیس جمهور "آمریکایی تر" از یک سال پیش معلوم شد.

نیروی هوایی ایالات متحده برای جایگزینی دو هواپیمای ریاست جمهوری در ژوئیه ۲۰۱۸ با بوئینگ قرارداد بست. مبلغ آن ۳.۹ میلیارد دلار بود. این قرارداد شامل توسعه، بهسازی، صدور گواهینامه، آزمایش و تحویل هیئت های جدید ریاست جمهوری تا سال ۲۰۲۴ است. مبلغ درخواستی برای سال ۲۰۲۱ به ادامه کار این پروژه اجازه خواهد داد.

"Air Force One" لقب هواپیما است که رئیس جمهور آمریکا آنها انتخاباب کرده است. در حال حاضر، رئیس جمهور ایالات متحده به دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰B مجهز شده است که دارای نام نظامی VC-25 می باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала