شرط محمود عباس برای مذاکره با اسرائیل

© Sputnik / Alexei Druzhininشرط محمود عباس برای مذاکره با اسرائیل
شرط محمود عباس برای مذاکره با اسرائیل  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در صورت وجود توافقنامه بین المللی بر اساس پارامترهای مناسب، فلسطین آماده مذاکره با اسرائیل است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام نمود که در صورت حصول توافق نامه بین المللی با اسرائیل به گفتگو می نشیند. 

محمود عباس: قدس پایتخت کشور آینده فلسطین است - اسپوتنیک ایران
محمود عباس: قدس پایتخت کشور آینده فلسطین است

محمود عباس ضمن اعلام آمادگی مذاکره با اسرائیل، در صورت حصول توافقنامه بین المللی بر اساس پارامترهای مناسب فلسطین اعلام کرد: "من آماده هستم که مذاکرات را آغاز کنم، همانطور که من همیشه آماده بودم، اگر چنانچه اسرائیل آماده صلح باشد، اگر اسرائیل آماده حمایت از توافق بین المللی و بر اساس پارامترهای مورد توافق بین المللی باشد، من (در این راه) جدی هستم. من آماده هستم که در اینجا در سازمان ملل بمانم و این مذاکرات را فوراً شروع کنم."

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید از طرح سازش‌ کارانه خود موسوم به "معامله قرن" رونمایی کرد و اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه اسرائیل می‌داند.

اما این طرح با مخالفت محمود عباس رو به رو شد، وی در نشست فوق العاده اتحادیه عرب در قاهره با موضوع معامله قرن افزود: به آمریکایی ها و اسرائیلی ها پیام فرستادیم که دیگر هیچ گونه روابطی میان ما با اسرائیلی ها از جمله روابط امنیتی وجود ندارد.

محمد عباس در مخالفت با این طرح پیش از این اعلام نمود: بنیامین نتانیاهو هیچ اعتقادی به صلح ندارد. در دوره وی، شاهد هیچ پیشرفتی در روند صلح نبودیم. دیدارهای چهارگانه ما با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هیچ نتیجه‌ای نداشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала