تعداد مبتلایان به کروناویروس از مرز 42000 نفر گذشت

© Sputnik / Anna Ratkoglo /  مراجعه به بانک تصاویر شیوع ویروس کرونا
 شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سه هزار و 996 نفر مبتلا به کرونا ویروس درمان شده‌اند و 1016 نفر درگذشتند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش کمیته دولتی در امور بهداشت و بهداری چین، مبتلایان به کروناویروس از مرز 42000 نفر گذشت. سه هزار و 996 نفر مبتلا به کرونا ویروس درمان شده‌اند و 1016 نفر درگذشتند.

نگرانی جامعه جهانی از گسترش ویروس کرونا با هشدار سازمان بهداشت جهانی وارد ابعاد تازه‌ای شده است. سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که ویروس کرونا توسط افرادی که هرگز به کشور چین هم سفر نکرده‌اند می‌تواند به فردی سالم منتقل شود. همزمان آمارها از افزایش میزان قربانیان مبتلایان به ویروس کرونا حکایت دارد. تا صبح روز دوشنبه 10 فوریه، بیش از 900 تن از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. بیش از 40 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شدند.

آیا کرونا ویروس از هوا منتقل می شود؟ - اسپوتنیک ایران
آیا کرونا ویروس از هوا منتقل می شود؟

در چین، تنها در روز 9 فوریه، 97 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که این آمار از بیشترین میزان فوتی‌ها، از زمان آغاز گسترش ویروس کرونا، در یک روز حکایت دارد.

مسئولان ایرانی همچنان تاکید دارند که هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی نشده است. همزمان وزیر بهداشت ایران، درباره وضعیت دانشجویانی که از شهر ووهان چین به ایران بازگشتند، گفت که روند قرنطینه 14 روزه آنها در حال سپری شدن است و هیچ مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا گزارش نشده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала