اسرائیل آماده مذاکرات مستقیم با فلسطین است

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر اسرائیل آماده مذاکرات مستقیم با فلسطین است
اسرائیل آماده مذاکرات مستقیم با فلسطین است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دنی دانون، نماینده دائمی اسرائیل در سازمان ملل، به خبرنگاران گفت: اسرائیل همانند گذشته آماده مذاکره مستقیم با فلسطین است.

به گزارش اسپوتنیک، دنی دانون، نماینده اسرائیل در سازمان ملل گفت: "رهبری فلسطین به فراخوان صلح اعتقادی ندارد. قبل از آنكه رئیس جمهورآمریكا طرح صلح خود را ارائه كند، محمود عباس آماده آمدن به سازمان ملل بود. او حتی بدون خواندن پیشنهاد ایالات متحده، مذاکرات را رد کرد. ما همچنان برای شروع مذاکرات مستقیم با فلسطینی ها آماده هستیم."

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در تاریخ 28 ژانویه درباره نتایج توسعه طرح "معامله قرن" سخن گفت و پیش نویس توافق بین اسرائیل و فلسطین را ارائه کرد، كه این طرح بنا دارد تا به منافشات در منطقه پایان دهد. در این طرح ایجاد کشور فلسطین و غیرنظامی در نظر گرفته شده است. همچنین اسرائیل کنترل شرق رودخانه اردن را حفظ خواهد کرد و بیت المقدس پایتخت جدا ناپذیر آن خواهد شد. نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو گفت: این توافق همچنین پایتخت فلسطین را به عنوان شهر ابودیس در حومه شرقی اورشلیم، پشت حصار این شهر به رسمیت می شناسد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، این طرح جدید را رد کرد و گفت فلسطینی ها اصرار دارند که مرزهای خود در سال 1967 را با پایتختی اورشلیم به رسمیت بشناسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала