هفت هزار و صد نفر تعداد نامزدهای تائید صلاحیت شده

© Sputnik / SHAمجلس شورای اسلامی
مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دو هزار نفر دیگر به تعداد نامزدهای تائید صلاحیت شده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اضافه شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»،وزیر کشور ایران اعلام کرد که با تائید صلاحیت 2 هزار نفر دیگر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی ، تعداد نامزدهای این دوره مجلس از پنج هزار و صد نفر به هفت هزار و صد نفر رسیده است.

وی بیان داشت :« با تائید صلاحیت این افراد میزان رقابت های انتخاباتی بالا خواهد رفت.مراحل اجرا به خوبی پیش می رود. شورای نگهبان در مرحله تجدید نظر در آراء هیات های نظارت، امکان شرکت افراد بیشتری را محقق کرده است. اکنون حدود 2 هزار نفر به فهرست  نامزدها افزوده شده اند، این موضوع رقابت انتخابات را بالا می برد.

شکایت 23 نماینده مجلس از ظریف به قوه قضاییه - اسپوتنیک ایران
شکایت 23 نماینده مجلس از ظریف به قوه قضاییه

موضوع دموکراسی، مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در سرنوشت خود یکی از هدیه های خداوند است که به ما رسیده است و باید قدردان آن باشیم. اینکه ملتی بتواند سرنوشت خود را خودش تعیین کند ارزش بالایی دارد به ویژه مردم ایران که تا سال 1357 هیچ نقش موثری در تعیین سرنوشت خود نداشته است.

مهمترین موضوع  از نظر ما، اجرا است. در خصوص اجرا می توانم بگویم باید دقیق تر، بهتر و موثر تر باشد که لایحه ای در این رابطه به مجلس ارائه کرده داده ایم تا اشکالات رفع شود.نفس و اصل انتخابات به عنوان یک حق ملی برای تک تک مردم مسائله ای است که نمی توانیم از آن عبور کنیم. با توجه به اینکه  دشمنان در شرایط کنونی تاکید بر ضعیف شدن مشارکت دارند و  برای تحقق این قضیه کار می‌کنند در این مساله نه از نظر سیاسی بلکه از نظر امنیتی و منافع ملی و اقتدار کشور حضور خوبی باید در صحنه  داشته باشیم ،البته مردم با هوشیاری همیشه اثبات کرده اند که یار و یاور انقلاب هستند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала