قاتل واقعی: ترس غرب از موشک "باستیون"

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر شلیک های موشکی از سامانه روسی "باستیون" در ساحل دریای بالتیک
شلیک های موشکی از سامانه روسی باستیون در ساحل دریای بالتیک  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس نشریه نشنال اینترست، گفت سیستم موشکی ساحلی "باستیون-پی" روسیه می تواند "قاتل واقعی" برای کشورهای دشمن مسکو باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سباستین رابین، کارشناس نشریه نشنال اینترست، گفت سیستم موشکی ساحلی "باستیون-پی" روسیه می تواند "قاتل واقعی" برای کشورهای دشمن مسکو باشد.

در این مقاله آمده است كه سیستم موشکی ساحلی "باستیون-پی" به طور مؤثری این اجازه را می دهد تا مناطق محدودیت دسترسی و مانور ایجاد كند كه این امر موجب نگرانی قابل توجهی در میان کشورهای دیگر می شود.

شلیک موشک از پرتابگر چند گانه روسی+ویدیو - اسپوتنیک ایران
شلیک موشک از پرتابگر چند گانه روسی+ویدیو

مجموعه های دفاعی روسیه با موشک های ضد کشتی مافوق صوت برای تأمین امنیت ساحل دریای بالتیک استفاده می شود، در حالی که سیستم هایی در کریمه و جزایر کوریل، بوسفور و منطقه جزیره هوکایدو در صورت لزوم برای محدودیت دسترسی در این مناطق استفاده می شوند. به گفته رابین، "باستیون" فقط برای پشتیبانی از نقاط دفاعی کلیدی مورد استفاده قرار می گیرد.

سامانه باستیون در دو نوع متحرک با مارک"باستیون ـ پ" و ثابت با مارک "باستیون ـ س" عرضه می شود. نوع متحرک متشکل از 4 سکوی متحرک پرتاب در روی ساشی MZKT-7930، دستگاه هدایت، ماشین های ترابری مخصوص شارژ و همچنین ماشین های نشانه گیری مجهز به سامانه ساحلی شناسایی هوایی و روی آبی "مونولیت ـ بی" است.

سامانه موشکی "کا- 300 پی (P-300/300P) یک سیستم دفاع ساحلی است که برای مقابله با کشتی‌ها استفاده می‌شود. این سامانه که با نام "باستین P کا 300" هم شناخته می‌شود؛ توانایی از بین بردن انواع کشتی‌ها را دارد و برد کلی آن 250 تا  300 کیلومتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала