دریافت سینگالی از فضای دور دست که هر 16 روز تکرار می شود

© Fotolia / Sdecoretدریافت سینگالی از فضای دور دست که هر 16 روز تکرار می شود
دریافت سینگالی از فضای دور دست که هر 16 روز تکرار می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیگنال عجیب و پرقدرتی که به طور متناوب از فضا به زمین می رسد، توسط اخترشناسان بررسی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساینس الرت، یک تیم بین المللی اخترشناسان برای اولین بار سیگنالی که به اصطلاح سیگنال سریع رادیویی نامیده می شود را کشف کردند که به طور مرتب تکرار می شود. تخمین زده می شود که این سیگنال قدرتمند هر 16 روز یکبار از عمق فضای دور دست وارد زمین می شود.

این یکی از آن سیگنال های مرموز است که اخترشناسان چندین سال است که آن را ضبط می کنند. آنها نام عمومی سیگنال سریع رادیویی را برای این سیگنال گذاشتند.

اینها سیگنال های فوق العاده قدرتمند تابشی در طیف فرکانس رادیویی هستند که بیشتر از چند میلی ثانیه نیستند. با وجود چنین زمان کوتاهی، انرژِی رها شده از آنها به اندازه انرژی صدها میلیون ستاره می باشد.

مشخص شد که فضانوردان ایرانی با چه لباسی به فضا خواهند رفت+عکس - اسپوتنیک ایران
مشخص شد که فضانوردان ایرانی با چه لباسی به فضا خواهند رفت+عکس

تا همین اواخر اعتقاد بر این بود که این سیگنال ها معمولاً یکبار هستند و دیگر تکرار نمی شوند. از بیش از 150 مورد از این سیگنال ها، تنها 10 مورد تکرار شدند.

یکی از آنها یک سیگنال غیر طبیعی است که در یک مطالعه مشخص شده که به طرز عجیبی چرخه خاصی را دنبال می کند. به گفته اخترشناسان، برای چهار روز از یک منبع ناشناخته هر ساعت یک یا دو سیگنال ساطع می شود و سپس به مدت 12 روز قطع می شود. هر سیگنال تکراری نسبت به مورد قبلی ضعیف تر است. بعد از 12 روز، همه چیز دوباره تکرار می شود. چرخه متوسط ​​16.35 روز است.

دانشمندان درباره علت وقوع این سیگنال ها دلایل متعددی را ذکر کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала