آمریکا 6 میلیارد دلار به خاورمیانه برای مقابله با ایران می دهد

© Sputnik / Aleksey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا 6 میلیارد دلار به خاورمیانه برای مقابله با ایران می دهد
آمریکا 6 میلیارد دلار به خاورمیانه برای مقابله با ایران می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریکا برای مقابله با اقدامات ایران 6 میلیارد دلار بودجه به کشورهای خاورمیانه اختصاص می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش نویس بودجه وزارت خارجه می گوید دولت دونالد ترامپ در بودجه مالی سال 2021 بیش از 6 میلیارد دلار برای کمک به کشورهای خاورمیانه ارائه می دهد، یکی از اهداف اصلی این صندوق ها مقابله با ایران است.

کارشناس آمریکایی از بودجه جدید دفاعی آمریکا دفاع کرد - اسپوتنیک ایران
کارشناس آمریکایی از بودجه جدید دفاعی آمریکا دفاع کرد

کمک به کشورهای خاورمیانه از طریق وزارت امور خارجه در چندین زمینه توزیع می شود: صندوق حمایت اقتصادی و توسعه. بودجه نظامی خارجی؛ آموزش و تعلیم نظامی بین المللی؛ کنترل مواد مخدر و اجرای قانون عدم اشاعه، ضد تروریسم، پاکسازی مین ها از سایت ها و دیگر امکانات و همچنین کمک آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده می باشد.

بنابراین، بیش از یک میلیارد دلار برای پشتیبانی اقتصادی در خاورمیانه و حدود 5.2 میلیارد دلار برای بودجه نظامی اختصاص یافته است.

این درخواست بودجه از تلاش های دولت برای مقابله با نفوذ مضر ایران، تقویت همکاری های ایالات متحده در خاورمیانه و حمایت از اقلیت های مذهبی و قومی پشتیبانی خواهد کرد. این بودجه به ایالات متحده این امکان را می دهد تا با شرکای ائتلاف منطقه ای و شرکای بین المللی همکاری کند تا درگیری های جاری را چون بی ثبات کردن منطقه ... حل کند.

در مورد کمک های نظامی، در اینجا وزارت امور خارجه مخالفت با ایران را به عنوان اولین هدف ذکر می کند و پس از آن پیروزی کامل بر گروه های تروریستی مانند داعش و القاعده که در حال حاضر وجود دارند، تضمین شده است.

پیشنهادات ترامپ منعکس کننده موضع دولت است اما بعید به نظر می رسد قانونی شود. کنگره ایالات متحده بودجه را به تنهایی تصویب می کند. در گذشته ترامپ کاهش های مشابه بودجه را پیشنهاد کرده بود، اما کنگره با آنها موافق نبود. در حال حاضر بودجه ایالات متحده تا پایان سال مالی تأمین می شود و احزاب در کنگره احتمالاً بودجه های موقت را از سپتامبر تصویب می کنند و پس از انتخابات کنگره و ریاست جمهوری در ماه نوامبر مذاکرات مربوط به بودجه جدید آغاز می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала