صنایع دفاع موشکی ایران خودکفاست

اشتراک
صباحی فرد: هیچ نیازی به بیگانگان در تخصص‌های مختلف پیچیده همچون صنایع دفاع موشکی نداریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران اعلام نمود که کشور هیچ نیازی به بیگانگان در حوزه های تعمیراتی و تخصص‌های مختلف پیچیده همچون صنایع دفاع موشکی ندارد.

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در ادامه گفت:«به برکت انقلاب اسلامی شرایط بسیار تغییر کرده تا جایی که ما در پیش از انقلاب علم و دانش مورد نیاز کوچکترین کارهای فنی را نداشتیم و نیازمند مستشاران و بیگانگان بودیم.

اکنون با داشتن مجرب‌ترین متخصصان در حوزه های مختلف دفاعی و صنعتی، نه تنها هیچ نیازی به بیگانگان در حوزه‌های تعمیراتی و تخصص‌های مختلف پیچیده همچون صنایع دفاع موشکی نداریم، بلکه توانایی صادرات انواع تجهیزات، تکنولوژی و دانش این صنایع در دنیا را داریم».

 تاکید انگلیس و فرانسه بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای - اسپوتنیک ایران
تاکید انگلیس و فرانسه بر لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای

صنایع دفاعی ایران کارخانه‌های بسیاری در زمینه ساخت انواع اسلحه و تجهیزات نظامی دارد. ایران که قبل از انقلاب از بزرگترین وارد کنندگان اسلحه بود بر اساس پیش‌بینی یک تحلیل‌گر اندیشکده واشنگتن می‌تواند در آینده به یک صادرکننده پدافند هوایی تبدیل شود.

ایران در سال 1385 اعلام کرد که موفق به ساخت اژدر حوت شده‌است که سریع‌ترین اژدر جهان به‌شمار می‌رود و قابلیت هدف قرار دادن بسیاری از زیردریایی‌های امریکایی را دارد.ساخت این اژدر بازتاب وسیعی در رسانه‌های جهان داشت. در سال 1388 سپاه پاسداران طی رزمایشی دریایی از این اژدر رونمایی کرد.

موسسه بین‌المللی مطالعات صلح استکهلم (سیپری)، در یکی از گزارش‌های خود درآمد ایران از راه فروش سلاح در فاصله سال‌های 2010 تا 2014 را حدود 200 میلیون دلار برآورد کرده است. به گزارش این نهاد، ایران در سال 2015، حدود 9 میلیون دلار سلاح صادر کرده و این رقم در سال 2017 به 20 میلیون دلار رسیده است. این رقم در مقایسه با صادرات تجهیزات نظامی کشورهای منطقه از جمله ترکیه، پاکستان، امارات متحده عربی و اردن بسیار ناچیز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала