روحانی: برای سردار سلیمانی، کشتن ژنرال های آمریکایی آسان بود

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyحسن روحانی رئیس جمهور ایران
حسن روحانی رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفت: سردار سلیمانی به دنبال ثبات و آرامش در منطقه بود.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی عصر روز دوشنبه در دیدار با سفیران کشورهای خارجی و روسای سازمان های بین‌المللی در تهران در خصوص اقدامات ترامپ افتخاری برای او محسوب می شود، گفت:  آیا قانون شکنی، جنایت و ملتی را در فشار قرار دادن، عهد و پیمان را زیر پاگذاشتن، افتخار است.
روحانی افزود: علیرغم اینکه آمریکا در طول این بیست ماه می بایست درس می آموخت و می فهمید که این مسیر، مسیر غلطی است بر جنایات خود افزود.
وی خاطر نشان کرد: ترور یک فرمانده نظامی در خاک کشور همسایه که مهمان رسمی آن کشور بوده، جنایت بزرگی است که همه مقررات بین‌المللی را نقض می‌کند و هیچ‌کس در منطقه ما تردید ندارد که سردار سلیمانی دنبال ثبات و آرامش در منطقه بود.

رییس جمهور ایران ادامه داد: اگر سردار سلیمانی می‌خواست ژنرال‌های آمریکایی را بکشد بسیار برایش انجام این کار در افغانستان، عراق و در هر جای دیگر بسیار آسان بود اما هیچ وقت این‌کار را نکرد.
روحانی گفت: آیا کشتن یک فرمانده نظامی رسمی در خاک کشور دیگر، آن‌هم کسی که مهمان آن کشور است و در مسیری بوده که قرار است چند ساعت بعد با رییس آن کشور دیدار کند. مسیر سردار سلیمانی به میدان جنگ و میدانی که عده‌ای بخواهند علیه آمریکا اقدام کند، نبوده است بلکه از فرودگاه به مسیری می‌رفته که چند ساعت بعد با نخست‌وزیر عراق دیدار کند. این اقدام از نظر ما، جهانیان و مقررات بین‌المللی محکوم است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала