جلالی: ایران در "ان‌پی‌تی" باقی می ماند و تصمیمی برای خروج از برجام ندارد

© Sputnik / Nina Zotinaجلالی: ایران در "ان‌پی‌تی" باقی می ماند و تصمیمی برای خروج از برجام ندارد
جلالی: ایران در ان‌پی‌تی باقی می ماند و تصمیمی برای خروج از برجام ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که ایران در "ان پی تی" باقی می ماند و تصمیمی برای خروج از برجام ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه گفت: ایران همانند گذشته در پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای (ان پی تی) باقی می ماند و تصمیمی برای خروج از برجام ندارد.

کاظم جلالی افزود: آنچه به برجام مربوط می شود، ما خود را عضو و متعهد به برجام می دانیم و معتقدیم که براساس این توافق نامه ما تعهداتی داریم. اما آمریکایی ها از برجام خارج شدند و از هشتم ماه می سال 2018 تا کنون بیش 81 اقدام تحریمی علیه ایران اعمال کرده است.

سفیر ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای اینکه توازنی در  توافق هسته ای ایجاد بشود براساس بندهای 26 و 36 برجام، در 5 مرحله به کاهش تعهدات خود اقدام کرد و همواره اعلام کرده ایم که برگشت پذیر هستند و هر زمانی که اروپاییها به تعهدات خود عمل کنند، ما نیز به تعهدات خود باز می گردیم.

وی افزود: ما این 5 مرحله را انجام دادیم، اما همیشه اعلام کردیم که فعلا به برجام، به توافقنامه پادمان و همچنین "ان پی تی" متعهد و پایبند هستیم و در حال حاضر تصمیمی برای خروج از برجام نداریم.

در سال 2015 ، شش کشور (بریتانیا ، آلمان ، چین ، روسیه ، ایالات متحده ، فرانسه) و ایران از دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر دادند. این توافق نامه برای رفع تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران تدوین گردید. این توافق در قالب اصلی خود حتی سه سال نیز دوام نیاورد: در ماه مه 2018 ، ایالات متحده خروج یک جانبه از برجام و اعاده تحریم های سختگیرانه علیه جمهوری اسلامی را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала