ارسال تلگرام اشتباهی تبریک سالگرد انقلاب ایران!

© AP Photo / Majdi Mohammedارسال تلگرام اشتباهی تبریک سالگرد انقلاب ایران!
ارسال تلگرام اشتباهی تبریک سالگرد انقلاب ایران!  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آلمان به اشتباه تلگرام تبریک را به سران حکومت ایران فرستاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Welt، رئیس جمهور آلمان، فرانک والتر اشتاین‌مایر تأیید کرد که سفارت آلمان در ایران به اشتباه تلگرام تبریکی را از طرف او به رهبری جمهوری اسلامی در سالگرد انقلاب اسلامی ارسال کرده است.

در سال 1397 (2019)، اشتاین مایر در 40-مین سالگرد پیروزی انقلاب "تبریک صمیمانه" خود را به مقامات ایرانی ابراز داشت و به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اطمینان داد که آلمان تمام تلاش خود را حفظ توافق هسته ای انجام می دهد. شورای مرکزی یهودیان در آلمان به ریاست جوزف شوستر، اشتاین مایر را برای این تبریک مورد انتقاد قرار داد.

رئیس جمهور آلمان  - اسپوتنیک ایران
اشتان‌مایر پیام تبریک سالگرد انقلاب را به ایران نمی فرستد

امسال دفتر رئیس جمهور، از پیش متن پیامی را برای مقامات ایرانی تهیه کرده بود که قرار بود به سفارت آلمان در تهران ارسال شود و تاکید شده بود که بدون تأیید نهایی برلین نباید ارسال شود. اما دیپلمات های آلمانی در تهران عجله کردند و پیام را برای مخاطبان ارسال کردند.

بعد تر، سفیر آلمان در ایران به مقامات ایران از ارسال اشتباه تلگرام خبر داد و تاکید کرد که رئیس جمهور آلمان امسال از تبریک به سران جمهوری اسلامی ایران خودداری می كند.

در ایران، (2 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (1357) است. امسال 41-مین سالگرد پیروزی انقلاب است که منجر به سقوط سلسله پهلوی و متعاقباً تشکیل جمهوری اسلامی در ایران شد.

به طور سنتی، جشن های سالگرد انتقلاب در ایران از 12 بهمن آغاز می شود و ده روز ادامه دارد: از بازگشت تبعید طولانی مدت رهبر جنبش ضد سلطنت طلبانه امام خمینی  تا پیروزی رسمی انقلاب در 22 بهمن، زمانی که ارتش بی طرفی خود را اعلام کرد. این جشن ها "دهه فجر" نامیده می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала