فرمانده سابق سپاه: ایران تمام اقدامات ارتش آمریكا در خلیج فارس را کنترل می كند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / فرمانده سابق سپاه: ایران تمام اقدامات ارتش آمریكا در خلیج فارس را کنترل می كند
 فرمانده سابق سپاه: ایران تمام اقدامات ارتش آمریكا در خلیج فارس را کنترل می كند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محسن رضایی: اطلاعات ایران از نظامیان آمریکایی در منطقه بسیار دقیق است و بمباران پایگاه عین الاسد طبق محاسبات کامل انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین گفت: تمام پایگاه‌های آمریکا تحت نظر ماست. ناوهای هواپیمابر تحت سیطره ماست و می‌دانیم چند کشتی دارند. حتی هنگامی که نظامیان آمریکایی به هتل‌ها در کویت و بحرین می‌روند ما آنها را زیر نظر داریم. 

وی اظهار داشت: به هیچ وجه شک نکنید که اگر به ایران حمله می‌کردند تل آویو را با خاک یکسان می‌کردیم چرا که اسرائیل در شهادت سپهبد قاسم سلیمانی نقش داشت و آنها سفر وی از دمشق به بغداد را اطلاع دادند.

رضایی ادامه داد: از زمان جنگ جهانی دوم هیچ کشوری غیر از ایران به یک پایگاه آمریکایی حمله نکرده و این یک حقیقت است. ایران مهم‌ترین پایگاه آمریکا در منطقه را مورد حمله موشکی قرار داد. آیا این آمریکایی‌ها نبودند که گفتند هیچ فردی آسیب ندیده است و سپس اعتراف کردند که 60 نفر زخمی شده اند و چه تضمینی است که به برجاماندن کشته هم اعتراف نکنند؟

فوربس: آمریکا در رقابت تسلیحاتی با روسیه عقب افتاد - اسپوتنیک ایران
فوربس: آمریکا در رقابت تسلیحاتی با روسیه عقب افتاد

وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود که عربستان با ضعف شدیدی مواجه است و از مواجهه با کشور فقیری همچون یمن ناتوان مانده است. معامله قرن که آمریکا قصد تحمیل آن را دارد در حقیقت برای جلوگیری از فروپاشی زودرس این کشور است و گمان می‌کنم که آمریکا طی ده سال آینده به شدت ضعیف شود. به مجرد اینکه مردم عربستان ضعف آمریکا نسبت به سابق را احساس کنند در این کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس انقلاب خواهد شد. فروپاشی بین المللی آمریکا از غرب آسیا آغاز خواهد شد و ایران پرچمدار اخراج آمریکا از منطقه خواهد بود.

 

محسن رضایی در خصوص حادثه هواپیمایی اوکراین هم گفت: این حادثه یک تجربه تلخ و اولین خطای سپاه پاسداران طی 40 سال گذشته بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала