اخطاريه سازمان هواشناسى ايران برای برف، کولاک و یخبندان در 20 استان ایران

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر اخطاريه سازمان هواشناسى ايران برای برف، کولاک و یخبندان در 20 استان ایران
اخطاريه سازمان هواشناسى ايران برای برف، کولاک و یخبندان در 20 استان ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس سازمان هواشناسی ایران خبر از بارش تا یک متر و سی سانتیمتری برف در برخی از استان های کشور داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی ایران طی اخطاریه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی و مخاطره بارش برف، وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دما و یخبندان در اکثر استان‌های ایران خبر داد. 

این تغییرات آب و هوایی باعث ایجاد یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی همراه با کولاک برف و کاهش دید، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آبگرفتگی معابر عمومی و مسدود شدن برخی راه‌های روستایی می شود.

سازمان هواشناسی ایران با توصیه نسبت به احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی، نمک‌پاشی، برف‌روبی بر انجام سایر اقدامات پیشگیرانه تأکید کرده است.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی نیز از بارش تا یک متر و سی سانتیمتری برف خبر داد و گفت: از فردا دوشنبه 21 بهمن ماه بارش برف در استان‌های شمالی به ویژه استان گیلان رخ می‌دهد که در ارتفاعات حداکثر حدود یک متر و 30 سانتیمتر و جلگه حدود 30 سانتیمتر بارش برف پیش‌بینی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала