فرود هواپیمای مسافربری در پایگاه هوایی حمیمیم+ویدیو

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر فرود هواپیمای مسافربری در پایگاه هوایی حمیمیم+ویدیو
فرود هواپیمای مسافربری در پایگاه هوایی حمیمیم+ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلمی از هواپیمای مسافربری که برای فرار از گلوله باران در پایگاه هوایی حمیمیم به زمین نشست منتشر شد.

به گزارش اسپوتنیک، در این فیلم نشان می دهد که چگونه هواپیمای مسافربری ایرباس-320 با موفقیت در این فرودگاه به زمین می نشیند و هنگامی که حملات موشکی اسرائیل متوقف می شود به سوی فرودگاه بین المللی دمشق پرواز می کند.

این حادثه در شب 6 فوریه رخ داد. چهار جنگنده اف-16 نیروی هوایی اسرائیل بدون ورود به حریم هوایی سوریه با هشت موشک هوا به زمین به حومه پایتخت سوریه حمله غافلگیرانه ای انجام دادند. در پاسخ، سربازان دولت سوریه از سیستم های دفاع موشکی ضد هوایی استفاده کردند.

پیشتر ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد از ساعت 2 صبح روز پنجشنبه، چهار جنگنده نیروی هوایی اف-16 اسرائیل بدون ورود به حریم هوایی سوریه با شلیک هشت موشک هوا به زمین به حومه دمشق حمله غافلگیرانه ای انجام دادند و نیروهای ارتش دولتی سوریه در جریان دفع حمله هوایی اسرائیل به طور فعال از سامانه های موشکی پدافند هوایی استفاده کردند. وی افزود: این تنها به لطف اقدامات ضربتی  ماموران مراقبت پرواز فرودگاه دمشق و استفاده كارآمد از سیستم خودکار كنترل ترافیک هوایی بود كه ما موفق شدیم هواپیمای مسافربری ایرباس-320 را از تیررس  پدافند هوایی سوریه خارج كرده و آن را در نزدیک ترین فرودگاه ذخیره یعنی پایگاه هوایی حمیمیم روسیه فرود آوریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала