دلیل برکناری سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا چیست؟

© AP Photo / Evan Vucciدلیل برکناری سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا چیست؟
دلیل برکناری سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گوردون سندلند، سفیر این کشور در اتحادیه اروپا را که در جریان روند استیضاح ترامپ شهادت داد، برکنار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز این مطلب را با استناد به خود گوردون سندلند اعلام کرده و نوشت ترامپ  سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا را چند ساعت پس از برکناری آلکساندر ویندمان، شاهد دیگر در جریان روند استیضاح برکنار کرده است.

 گوردون سندلند گفت:" به من اطلاع داده شد كه رئیس جمهور قصد دارد فوراً مرا از سمت سفیر آمریكا در اتحادیه اروپا برکنار کند".

پیش از این مشخص شد که کاخ سفید الکساندر ویندمن ، عضو شورای امنیت ملی و  کارشناس امور اوکراین را که در جریان استیضاح علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شهادت داد، از سمت وی اخراج کرده است.

پلوسی: ترامپ تهدیدی برای دموکراسی باقی خواهد ماند - اسپوتنیک ایران
پلوسی: ترامپ تهدیدی برای دموکراسی باقی خواهد ماند

گوردون سندلند در جلسه استیضاح شرکت کرده بود . روزنامه نیویورک تایمز اطمینان دارد که ترامپ چنین تصمیماتی را پس از تبرئه شدن و پیروزی در مبارزه با دموکرات ها گرفته است.

مجلس سنا روز چهارشنبه ، ترامپ را در هر دو مورد اتهامات وارده به وی، سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی  در فعالیت کنگره تبرئه کرد. به این ترتیب روند استیضاح بی فایده بود و ترامپ همچنان در سمت خود باقی ماند. در دسامبر سال 2019 ، در فقط نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان کنگره که اکثریت در این مجلس هستند، به  استیضاح ترامپ  رای موافق داده بودند . دموکرات ها بر این باورند که ترامپ با فشار بر مقامات اوکراین ، تلاش کردند به تحقیقات قضایی  علیه  جو بایدن،  مخالف سیاسی خود و اعضای خانواده وی نایل آید و سپس از تحقیقات در اینباره در کنگره جلوگیری کرد. ترامپ این ادعاها را تکذیب می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала