دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران: ویروس کرونا حتی از ویروس آنفلوانزا ضعیف‌تر است

© REUTERS / Dado Ruvicدبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران: ویروس کرونا حتی از ویروس آنفلوانزا ضعیف‌تر است
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران: ویروس کرونا حتی از ویروس آنفلوانزا ضعیف‌تر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران هراس افکار عمومی از ویروس کرونا را بسیار بیشتر از اندازه دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمودرضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران اظهار داشت: ویروس کرونا حتی از ویروس آنفلونزا که در پاییز شایع شده بود، ضعیف تر است اما هراس افکار عمومی از آن بسیار بیشتر از اندازه به نظر می رسد که در این خصوص باید آگاهی های عمومی را در خصوص ویروس کرونا به مردم آموزش داد.

افتتاح دومین مرکز تخصصی ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک ایران
افتتاح دومین مرکز تخصصی ویروس کرونا در چین

پیروی گفت: خط اول پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای انسانی رعایت بهداشت فردی و خصوصاً بهداشت دستها است؛ اما می توان با افزایش مقاومت بدن آمادگی سیستم ایمنی خود را در برابر این بیماری و سایر بیماری ها بالا ببریم.

وی افزود: هلال احمر می‌تواند در حوزه های آموزش پیشگیری از ویروس کرونا و استفاده از نیروهای داوطلب و جوان این جمعیت برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم از این که چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری کند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است. کانون اصلی این بیماری، استان "هوبی" و مرکز آن "ووهان" است. دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала