با دومین عامل مرگ ایرانی‌ها آشنا شوید

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / با دومین عامل مرگ ایرانی‌ها آشنا شوید
با دومین عامل مرگ ایرانی‌ها آشنا شوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سکته مغزی شایع‌ترین علت ناتوانی در دنیا محسوب می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر سیدعبدالرضا قریشی، متخصص مغز و اعصاب در خصوص شیوع سکته مغزی در ایران گفت: شیوع سکته مغزی در ایران ۱۵۰ در هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت است و به نوعی در ایران سالانه ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به این بیماری می‌شوند.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره سکته مغزی افزود: سکته مغزی دومین عامل مرگ ایرانی‌ها و سومین عامل مرگ در جهان به شمار رفته و شایع‌ترین علت ناتوانی در دنیا محسوب می‌شود.

خیابان، خودرو - اسپوتنیک ایران
دود وسایل نقلیه دلیل دیگری برای سکته مغزی

قریشی تصریح کرد: برای درمان موفقیت‌آمیز سکته مغزی زمان طلایی حداکثر ۴.۵ ساعت وجود دارد؛ چرا که پس از وقوع سکته هر دقیقه، ۲میلیون سلول مغزی و هر یک ساعت، ۱۲۰ میلیون سلول مغزی از بین می‌رود. بنابراین برای درمان سکته و رساندن بیمار به SCU باید به موقع اقدام شود.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: SCU یا واحدهای حاد سکته مغزی می‌تواند مرگ و میر ناشی از سکته مغزی را ۳۰ درصد کاهش دهد که خوشبختانه در کشور ما و به ویژه در تهران این واحدها راه‌اندازی شده است و خانواده‌ها در صورتی که متوجه بروز سکته مغزی در یکی از اعضای خانواده خود شدند، در صورت تماس با ۱۱۵، نیروهای اورژانس بیمار را به بیمارستان‌های مجهز به SCU منتقل خواهند کرد.

گفتنی است که دوازدهمین کنگره سکته مغزی ایران در روزهای ۱۴ الی ۱۶ اسفند در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала