نامه نماینده مجلس به دبیر شورای نگهبان در خصوص "خرید و فروش صلاحیت‌ها"

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نامه نماینده مجلس به دبیر شورای نگهبان در خصوص "خرید و فروش صلاحیت‌ها"
نامه نماینده مجلس به دبیر شورای نگهبان در خصوص خرید و فروش صلاحیت‌ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مردم تهران در مجلس در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان برای شفاف‌سازی فرآیندهای مربوط به احراز صلاحیت‌ها پیشنهاد تعیین یک هیئت کارشناسی را ارائه نمود.

به گزارش اسپوتنیک، محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس، در نامه‌ای به آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان برای "عارضه‌یابی، اصلاح و شفاف‌سازی فرآیندهای مربوط به احراز صلاحیت‌ها" پیشنهاد تعیین یک هیئت کارشناسی را ارائه نمود.

صادقی در توئیتی نوشت: پیرو بازداشت ۱۲ نفر به اتهام ادعای نفوذ در فرآیند تأیید صلاحیت‌ها، طی نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان خواهان رسیدگی همه جانبه به این موضوع شدم. در این نامه پیشنهاد کردم یک هیئت کارشناسی برای عارضه‌یابی، اصلاح و شفاف‌سازی فرآیندهای مربوط به احراز صلاحیت ‌ها تعیین شود.

​نماینده مردم تهران در مجلس با انتشار تصاویر نامه خود خطاب به دبیر شورای نگهبان، نوشت: نامه به آیت‌الله جنتی؛ ۱- بعید است یک نماینده‌ی مجلس آنقدر ساده لوح باشد که بدون حصول اطمینان از صحت ادعای طرف حاضر به پرداخت این مبالغ هنگفت باشد. ۲- پیش از اعلام نهایی اسامی نامزدهای تأیید شده پرونده‌‌ی نامزدهایی که در مراحل قبلی رد و بعدا تأیید شده‌اند مورد بازبینی قرار گیرد.

صادقی افزود: ۳- شواهد حاکی از آن است که مداخلات مدعیان نفوذ خاص این دوره نیست و در ادوار گذشته نیز سابقه دارد. ۴- علاوه بر برخورد موردی با سودجویان، فارغ از هرگونه مصلحت‌اندیشی‌ ابعاد مسأله واکاوی شود و با اصلاح و شفاف‌سازی فرآیندها حریم نهاد شورای نگهبان از هرگونه شائبه مبرا و مصون گردد.

​پیش از این غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران درباره بازداشت پنج نفر در ارتباط با کلاهبرداری از نامزدهای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشته بود: این افراد هیچ ارتباطی با شورای نگهبان و مرجع بررسی صلاحیت‌ها ندارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала