حمله سایبری، دلیل اختلال در کار اینترنت بود

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر حمله سایبری، دلیل اختلال در کار اینترنت بود
حمله سایبری، دلیل اختلال در کار اینترنت بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت ارتباطات ایران:حمله سایبری به ایران از جنوب‌شرق آسیا و آمریکای شمالی بود.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به  توییت سجاد بنابی، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات، حمله‌ سایبری که در ساعت 11و 44 دقیقه رخ داد، اختلال گسترده در دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت را موجب شد.

سجاد بنابی، نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به خبرنگاران گفت: «این حمله حدود 1 ساعت ادامه داشته است. پس از دریافت اخطار حمله سایبری، سپر دژفا فعال شده و حملات را دفع کرده است. با فعال شدن دژفا اختلالات گسترده‌ای در دسترسی ایران به شبکه جهانی اینترنت ایجاد شد.

حمله سایبری اسرائیل – آمریکا به ایران - اسپوتنیک ایران
معمای حمله سایبری اسرائیل–آمریکا به کارخانه نطنز ایران

حمله انجام‌شده از نوع DDoS بوده است. این نوع حمله سایبری با هدف از کار انداختن سرورها با هدف درخواست‌های فراوان انجام می‌شود. منشا حملات امروز، جنوب‌شرق آسیا و آمریکای شمالی بوده ولی شواهدی از دست‌داشتن یک دولت در این رویداد در دست نیست. به نظر نمی‌رسد که این حمله، حمله هدفمند و از سوی یک دولت صورت گرفته باشد، بلکه یک حمله از سمت گروه‌های هکری بود که آسیبی به شبکه وارد نکرد و تنها سبب بروز اختلال در سرویس برخی اپراتورهای موبایل و ثابت در مقاصد مختلف بود».

شرکت ارتباطات زیرساخت یکی از شرکت های تابعه وزارت ارتباطات است که تامین‌کننده انحصاری ارتباطات مخابراتی و پهنای باند اینترنت در کل کشور است.

دژفا، سپر امنیتی شبکه ملی اطلاعات در ایران برای مقابله با حملات سایبری است که امسال از آن رونمایی شده است.

ایران در آذرماه امسال نیز یک حمله سایبری گسترده را اعلام کرده‌ و گفته بود که هدف از آن ایجاد اختلال در زیرساخت‌های دولت الکترونیک بوده است.

​پس از سرنگونی پهپاد آمریکا از سوی پدافند هوایی ایران، گزارش‌هایی از یک حمله سایبری گسترده به بخش رادارهای پدافندی و انرژی ایران منتشر شد که ایران آن‌ها را تکذیب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала