سرگذشت غم انگیز یک دختربچه هندی + عکس

© REUTERS / Amit Daveسرگذشت غم انگیز یک دختربچه هندی + عکس
سرگذشت غم انگیز یک دختربچه هندی + عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک دختربچه هندی از منطقه دانتوادا در ایالت چیتسگر هند دچار بیماری نادری است که پوست وی را شبیه سنگ می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی میل، این دختربچه هفت ساله هندی به نام راجشواری مبتلا به بیماری غیرقابل درمان نادر موسوم  به  اِتیروز اپیدرمولیتیک یا اکتیوز است. بازوها ، پاها و قسمت اعظم پشت او با تاول های سختی پوشیده شده است که شبیه فلس ماهی هستند. آنها باعث می شوند راه رفتن و نشستن برای این دختربچه دشوار و همراه با درد باشد. از آنجا که هیچ بیمارستان خوبی در دانتوادا وجود ندارد ، این کودک مجبور است برای معاینه به شهر برود.

ایکتیوز به مرگ منجر نمی شود  اما مبتلایان  مجبورند عوارض این  بیماری را در تمام طول زندگی خود تحمل کنند. مبتلایان به این بیماری به دلیل کم بودن تعریق ، در برار گرما حساس بوده و ترک های پوستی آنها را در برابر عفونت ها آسیب پذیرتر می کند. علاوه بر این ، اغلب بینایی یا شنوایی آنها ضعیف است.

معمولاً ابتلا به بیماری ایکتیوز از یکی از والدین به ارث می رسد ، اما می تواند اکتسابی نیز باشد . مبتلایان به ایکتیوز مجبور هستند روزانه چندین ساعت را صرف مراقبت از پوست خود کنند.

پیش از این گزارش شده بود که در ایالت اوریسا هند ، به پسری ده ساله به دلیل ابتلا بیماری ایکتیوز لاملار ، لقب مار داده شده است. کل بدن این کودک پوشیده از پوست زمخت و ترک خورده است که شبیه پوست مار می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала