استاد هارواردی که قلبش برای ایران می تپد +ویدئو

© Fotolia / Karelin Dmitriyتکرار چندین باره کلمه "روسیه" در برنامه ای تلویزیونی آمریکا به دلیل نقص فنی
تکرار چندین باره کلمه روسیه در برنامه ای تلویزیونی آمریکا به دلیل نقص فنی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بغض و اشک استاد ۹۵ ساله ایرانی دانشگاه هاروارد در یک ارتباط زنده با یک برنامه تلویزیونی در ایران توجه کاربران را بخود معطوف کرده است!

به گزارش اسپوتنیک، استاد احمد مهدوی دامغانی، استاد دانشگاه هاروارد،  نزدیک به ۳۵ سال است که به ایران نیامده است اما آرزوی او بازگشت به ایران می باشد.

View this post on Instagram

A post shared by @saeed_hadian on

استاد دامغانی در یک ارتباط زنده تلویریونی با برنامه شوکران که از شبکه ۴ صدا و سیمای ایران پخش شده است، با بغض و گریه عنوان کرده است که جسمم در آمریکاست اما ۳۵ سال است که هر شب در خواب به ایران می‌آیم. او ۳۵ سال است که هر صبح به امام هشتم شیعیان، امام رضا از آمریکا سلام می دهد.

View this post on Instagram

A post shared by نهج‌البلاغه (@nahjalbalaghah.info) on

 او همچنین افزود که امیدوارم پیش از مرگم امام رضا(ع) را زیارت کنم و در مشهد دفن شوم.

گفته شده است که احمد مهدوی دامغانی زادهٔ ۱۳ شهریور ۱۳۰۴ در شهر مشهد، نویسنده و پژوهشگر ایرانی، متخصص در ادبیات عرب، استاد پیشین دانشگاه تهران و استاد فعلی دانشگاه هاروارد آمریکاست. بعد از انقلاب بنا بر عللی  زندانی می شود که از قرار یکی از دلایل دربند شدن ایشان نقد صحبت‌های آیت الله منتظری در موضوع فدک بوده‌است، وی سرگذشت زندان و آزادی خود را در مقاله‌ای با عنوان «گزارش یک دادگاه» در روزنامه اطلاعات شرح می‌دهد. استاد مهدوی با حافظه شگفت‌انگیز و سرعت انتقال مفاهیمی که دارد، همتای یک دایره‌المعارف زنده و جوشان فرهنگ ایران است. او به گستره شعر سنتی فارسی اشراف دارد. رویدادهای بارز ایام دور را مانند وقایع امروز به یاد می‌آورد و در عرصه خاطرات فرهنگ نیز آثار ارزشمند به قلم روان و خط خوش می‌نویسد و با حلاوت و طلاقتی که در بیان دارد، دقایق و ظرایف گفتگو‌ها را با نکته‌سنجی و شیرینی توصیف می‌کند.

View this post on Instagram

A post shared by تأمین و پخش سوره (@sooredistribution1) on

بسیاری از کاربران از بغض و گریه این استاد ارزشمند ایرانی متاثر شده و امیدوارند که او به زودی به ایران بیاید. برای عده بسیاری از کاربران این سئوال مطرح شده است که علت عدم سفر او به ایران در ۳۵ سال اخیر چه بوده است. بعضی از کاربران نیز عنوان کردند که صدا و سیمای ایران در طی برنامه های مختلف سعی در اصلاح رویه های گذشته خود دارد و در حال ارتباط با افرادی است که قبلا مورد انتقاد آنها بوده اند. گروهی از کاربران نیز عنوان کرده اند که ایرانیان باید این دسته از افراد موفق و تاثیرگذار را بیشتر شناخته و برای آنان احترام بیشتری قائل شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала