آغاز تولید تفنگ های روسی در هند

© Sputnik / Aleksander Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز تولید تفنگ های روسی در هند
آغاز تولید تفنگ های روسی در هند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین سری تفنگ های خودکار کلاشنیکوف АК-203 تا اواخر سال جاری میلادی در هند تولید خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را اداره فدرال همکاری های نظامی روسیه اعلام کرده است.

این اداره  با بیان اینکه اولین سری از تفنگ های  АК-203 قبل از پایان سال جاری میلادی تولید می شوند، گفت: "لازم است در اسرع وقت قرارداد مربوطه با وزارت دفاع هند منعقد شود كه انتظار می رود برای تولید  650 هزار قبضه تفنگ باشد." طبق این طرح ، تفنگ های روسی در عرض کوتاه ترین مدت در هند تولید خواهند شد تا اسلحه سازان هندی فناوری ساخت این تفنگ را فرا بگیرند.

تفنگ خودکار کلاشنیکوف : اطمینان، سادگی و قدرت - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
تفنگ خودکار کلاشنیکوف : اطمینان، سادگی و قدرت

ولادیمیر دروژوف، معاون مدیر را اداره فدرال همکاری های نظامی روسیه در نمایشگاه DefExpo 2020    اعلام کرد که شرکت مشترک روسیه و هند برای تولید تفنگ های خودکار کلاشنیکوف АК-203 آماده است. این اداره اعلام کرده است که در حال تهیه پیشنهاد تجاری  برای وزارت دفاع هند است.

کارخانه تولید تفنگ های خودکار کلاشنیکف در مارس سال 2019 در هند افتتاح شد. به گفته الكساندر میكایف ، مدیر کل" روس آبارون اکسپورت"، شرکت دولتی صادرات تسلیحاتی روسیه ، تولید 750 هزار قبضه АК-203 مورد توافق قرار گرفت كه بیشتر قطعات آنها ساخت هند خواهند بود.

در آوریل 2018 اطلاع حاصل شد که نیروهای مسلح هند از استفاده از تفنگ های ساخت این کشور با مارک  INSAS دست برداشته و احتمال دارد این کشور پروانه تولید تفنگ های روسی کلاشنیکوف خریداری کند. به گفته کارشناسان نظامی ،تفنگ های INSAS در سال 2010 برای عملیات نظامی " نامناسب" شناخته شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала