ایران برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، 2 میلیون ماسک به چین می فرستد

© Photo / Tasnimایران برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، 2 میلیون ماسک به چین می فرستد
ایران برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا، 2 میلیون ماسک به چین می فرستد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران خبر از ارسال اولین محموله ماسک به چین داد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران گفت: ایران 2 میلیون ماسک برای کمک به مبارزه با شیوع کرونا ویروس به چین ارسال می کند.

وی افزود: "ما دو میلیون ماسک را در دو محموله به عنوان کمک های بشردوستانه به چین خواهیم فرستاد. یک میلیون ماسک اول هم اکنون ارسال شده است."

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت چین در رابطه با انتقال دانشجویان مقیم ایران در این کشور به خوبی با ما همکاری کرده است گفت: وزارت بهداشت چین تمام تلاش خود را برای مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا و پیشگیری از انتقال این بیماری به سایر افراد به کار گرفته است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در شهرهای دیگر کشورچین دانشجویان ایرانی حضور دارند گفت: خوشبختانه در این شهرها شاهد ویروس کرونا نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه 65 دانشجوی ساکن در شهر ووهان به کشور منتقل شده‌اند افزود: دانشجویان دیگر در صورت تمایل به کشور منتقل خواهند شد.

نمکی در واکنش به برخی تبلیغات صورت گرفته در فضای مجازی با عنوان فروش ماسک ضد کرونا گفت: این موضوع کاملا بی‌ربط است و ما استفاده از ماسک را به صورت گسترده توصیه نمی‌کنیم و معمولااستفاده از ماسک برای افراد بیمار یا افرادی که در تماس با بیماران هستند توصیه می‌شود.

مبتلایان به ویروس کرونا به 31000 نفر رسیدند - اسپوتنیک ایران
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به 31000 نفر رسید

در 31 دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. تاکنون دو مورد از کروناویروس در روسیه کشف شده است که هر دو بیمار شهروند چین بودند. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، صدها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط جهان گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند. بیشتر کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند. باید توجه داشت که هیچ کدام از ماسک‌ها اطمینان قطعی در عدم انتقال عفونت یا ویروس را تضمین نمی‌کنند. بنابراین در شرایط شیوع بیماری‌ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، عدم تماس دست‌ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала