اعزام دهها تانک و زره پوش ترکیه به سوریه

© AFP 2023 / Bulent Kilicاعزام دهها تانک و زره پوش ترکیه به سوریه
اعزام دهها تانک و زره پوش ترکیه به سوریه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه نیروهای مسلح بیشتری را به استان ادلب سوریه اعزام کرد .

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک روسیه ضمن اعلام این مطلب توضیح داد که ترکیه از جمله دهها تانک و ماشین زرهی به سوریه اعزام کرده است.

این منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه آخرین موفقیت های ارتش سوریه را یکی از دلایل ارسال نیروهای مسلح تازه نفس  ترکیه به ادلب خواند. به عنوان مثال ، واحدهای ارتش سوریه بتازگی شهر سراقب را از شبه نظامیان آزاد کردند. این منبع افزود: در همین زمان ، چندین پاسگاه ارتش ترکیه در اراضی اشغال شده در ارتش سوریه قرار داشته است.

ارتش سوریه پست نظارتی نیروهای ترکیه را محاصره کرد - اسپوتنیک ایران
ارتش سوریه پست نظارتی نیروهای ترکیه را محاصره کرد

وی خاطرنشان كرد: اوضاع در ادلب بسیار متشنج است: به ارتش ترکیه دستور داده شد كه از ورود سوری ها به این استان جلوگیری كند. به گفته منبع روسی ، در صورت عدم برقراری ثبات در روزهای آینده ، ممکن است وضعیت از کنترل خارج شود.

در اوایل ماه فوریه ، رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت كه كشورش حق دارد در استان ادلب سوریه در مقابل حملات ارتش بشار اسد رئیس جمهور سوریه از خود دفاع كند. وی همچنین آرزو کرد که روسیه تأثیر بگذارد و از حملات اسد در ادلب جلوگیری کند.

اردوغان بارها تهدید کرده که اگر اوضاع در ادلب به سرعت حل و فصل نشود عملیات نظامی جدیدی را  در سوریه اجرا خواهد کرد. وی همچنین دمشق و مسکو را به نقض توافق نامه ها درباره کاهش درگیری متهم کرد. در 9 ژانویه ، اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رژیم آتش بس را در منطقه کاهش تنش در ادلب اعلام کردند ، اما این آتش بس بیشتر از یک روز دوام نداشت. در 16 ژانویه ، ارتش سوریه عملیات نظامی خود  را از سر گرفت که این در واقع پاسخی بود به نقض توافق آتش بس از سوی شبه نظامیان.

در اکتبر سال گذشته ، اردوغان از آغاز عملیات "چشمه صلح" در سوریه علیه کردها و سازمان تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش ، گروهک ممنوعه در روسیه) خبر داد. در اوایل ماه نوامبر ، روسیه و ترکیه درباره متوقف شدن این عملیات ، ایجاد یک منطقه امنیتی در مرز سوریه و ترکیه و گشت زنی در این منطقه به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала