خرازی: ایران همیشه آماده مذاکره با عربستان است

© Photo / IRNAسیدکمال خرازی، وزیر سابق امور خارجه و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران
سیدکمال خرازی، وزیر سابق امور خارجه و رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی بیان داشت: برای حل مشکلات منطقه به روش های نامتقارن چه در عرصه های سیاسی و چه نظامی نیاز است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سیدکمال خرازی در دیدار با سرکیس نعوم و ناصر قندیل، از روزنامه‌نگاران و تحلیلگران برجسته جهان عرب بیان داشت: این دیدگاه، راهبرد محور مقاومت را تشکیل می­‌دهد.
خرازی با بیان اینکه رویدادهای اخیر تفاوت میان ایران مستقل و برخی رژیم‌های عربی وابسته را به خوبی آشکار ساخته است، گفت: برخلاف برخی کشورهای منطقه که به گاو شیرده آمریکا تبدیل شده‌اند، ایران تنها با اتکاء بر مردم، استقلال خود را حفظ و در برابر هیچ قدرتی کوتاه نمی‌آید.

پرچم فلسطین - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هر آنچه بر سر فلسطینی ها و منطقه می آید از دست خودی هاست

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی بر دیدگاه ایران برای تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه و عدم مداخله بیگانگان خاطر نشان کرده و افزود: ما همیشه آماده بوده‌ایم با عربستان گفت‌وگو کنیم، اما متاسفانه حکام این کشور خودشان تصمیم‌گیرنده نیستند، بلکه منافع آمریکا در این میان دخیل است. آمریکایی‌ها تلاش دارند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و برای همین نمی‌گذارند حکام سعودی مستقلاً تصمیم‌گیری کنند.

خرازی بر ضرورت تغییر سیاست‌های تجاوزکارانه عربستان و همچنین امارات به ویژه در جنگ علیه یمن تاکید کرده و ادامه داد: بیش از چهار سال جنگ علیه یمن ثابت کرد که جنگ نمی‌تواند مشکلات سعودی و امارات را حل کند، بلکه نیاز است بدون دخالت بیگانگان، به خواست مردم یمن تن دهند و اجازه دهند حکومتی دموکراتیک مبتنی بر اراده مردم در این کشور تشکیل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала