رئیس پنتاگون: به رقابت آمریكا با روسیه و چین در خاورمیانه توجه کنید

© AP Photo / Francisco Secoرئیس پنتاگون: به رقابت آمریكا با روسیه و چین در خاورمیانه توجه کنید
رئیس پنتاگون: به رقابت آمریكا با روسیه و چین در خاورمیانه توجه کنید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع آمریكا معتقد است که باید "توجه ویژه ای" به رقابت آمریكا با روسیه و چین در سرزمین خاورمیانه نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر دفاع آمریكا مارك اسپر در سخنرانی خود در دانشگاه جانز هاپکینز گفت: رقابت آمریكا با روسیه و چین در خاورمیانه نیاز به توجه ویژه ای دارد. 

نمایش لاشه یک پهپاد پیشرفته آمریکا درایران + ویدئو   - اسپوتنیک ایران
نمایش لاشه یک پهپاد پیشرفته آمریکا در ایران + ویدئو

وی گفت: "طبق استراتژی دفاع ملی ایالات متحده، چین اولین رقیب استراتژیک ما است، روسیه نیز دوم است. به نفع آمریکا بود که چین و روسیه در خاورمیانه حضور نداشته باشند. بنابراین، چند عنصر رقابت وجود دارد، باید توجه ویژه ای به آنها داشته باشیم".

وی گفت: "شما با دنیای موجود سرو کار دارید و نه با دنیایی که می خواهید، ببینید. جهانی که شامل ایران است، و فعالیت مالی را در سراسر خاورمیانه حمایت می کند. وظیفه من در اینجا دادن این اطمینان به دوستان و متحدان ما است که، ما موجب [شکست] پایدار دولت جمهوری اسلامی ایران می شویم و همچنین رفتار بد ایران را مهار می کنیم."

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала