انتشار خبر کشته شدن کارشناسان نظامی روسیه و ترکیه در سوریه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه
اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعدادی از کارشناسان نظامی روسیه و ترکیه در نتیجه تشدید تحرکات تروریست ها در سوریه به شکل فجیعی کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در تفسیر وزارت خارجه روسیه ضمن اعلام این مطلب گفته می شود:" در اواسط ژانویه ، نظامیان روسیه و ترکیه تلاش جدیدی برای برقراری آتش بس منطقه کاهش تنش در ادلب انجام دادنداما تروریست ها نه تنها فعالیت های رزمی را کاهش ندادند بلکه برعکس به حملات خود شدت بخشیدند."

در سند منتشره در مسکو تأکید شده است:"فقط در طی دو هفته آخر ماه ژانویه ، بیش از 1000 حمله از سوی تروریست ها ثبت شده است. تعداد کشته ها و زخمی ها در میان سربازان سوری و غیرنظامیان در خارج از منطقه کاهش تنش به صدها نفر رسیده است و از جمله کارشناسان نظامی روسیه و ترکیه به طرز فجیعی جان باختند. تلاش برای حمله به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین همچنان ادامه دارد."

رهگیری پهپاد شبه نظامیان در نزدیکی پایگاه روسی در سوریه - اسپوتنیک ایران
رهگیری پهپاد شبه نظامیان در نزدیکی پایگاه روسی در سوریه

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان می کند اوج گیری خشونت در ادلب در نتیجه تشدید فعالیت تروریست ها رخ داده است. و سربازان ارتش دولتی سوریه  مجبور شده اند به افزایش فعالیت های تروریستی پاسخ دهند. "همه اینها فقط نشانه یک چیز است و آن غیرقابل قبول بودن تشدید فعالیت تروریست ها در ادلب است  که در رابطه با بی مجازات ماندن و آزادی عمل آنها مشاهده می شود . انتقال بخشی از تشکل های مسلح به  منطقه کاهش تنش ، ابتدا از شمال شرقی سوریه و سپس از لیبی باعث شده، تمرکز تعداد زیادی  تندروها  در منطقه به یک حد بحران یبرسد ."

وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه همچنین تاکید کرد  كرد كه مسکو به توافقنامه های "گروه سه جانبه آستانه " متعهد است و برای دستیابی به امنیت در سوریه به هماهنگی های لازم با ترکیه و ایران ادامه خواهد داد.

در پایان  سند منتشره در مسکو گفته می شود: " ما از جانب خود مجدداً پیروی از توافق نامه ها و تفاهم های متقابل حاصله در آستانه تأکید می کنیم  که لزوم مبارزه با گروه های تروریستی در سوریه ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور را خاطرنشان می سازند. ما به همكاری نزدیک با شرکای ترک و ایرانی در راستای دستیابی به ثبات و امنیت پایدار و همچنین پیشبرد روند سیاسی توسط خود سوری ها و با کمک سازمان ملل مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه خواهیم داد".

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала