سردار حاجی‌زاده: به تمام کدها و فرکانس گلوبال هاوک آشناییم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سردار حاجی‌زاده: به تمام کدها و فرکانس گلوبال هاوک آشناییم
سردار حاجی‌زاده: به تمام کدها و فرکانس گلوبال هاوک آشناییم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران قادر است تا فاصله چند هزار کیلومتری پهپاد را بی اثر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران اعلام نمود که  هواپیمای بدون سرنشین و فوق پیشرفته جاسوسی و متجاوز آمریکایی‌ پس از نقض حریم هوایی ایران به‌دست رزمندگان یگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سامانه بومی «سوم خرداد» منهدم شد.

وی در ادامه گفت:«ما امروز با تمامی کدها و فرکانس های گلوبال‌هاوک آشنایی پیدا کرده ایم. یعنی نه اینکه در فاصله صد کیلومتری بتوانیم آن را رهگیری کنیم بلکه از همین تهران قادر هستیم تا فاصله چند هزار کیلومتری این پهپاد را بی اثر کنیم.

این پهپاد بزرگترین هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین جهان است. این پهپاد مشخصات منحصر به فردی دارد. به طور مثال بواسطه ابن که در ارتفاع خیلی بالا پرواز می‌کند قادر است بدون محدودیت همه مسیرها را بدون تحت تاثیر قرار دادن روت های هوایی پرواز کند و قادر است از آمریکا پرواز کند و به خلیج فارس بیاید.

واکنش سپاه به فرود اضطراری پهپاد شاهد 129  - اسپوتنیک ایران
واکنش سپاه به فرود اضطراری پهپاد شاهد 129

این پهپاد پیشرفته بدلیل این که بسیار بزرگ است از تمامی تجهیزات جاسوسی در داخل آن استفاده شده است. بزرگترین کلکسین دار پهپادها در جهان هستیم. ترایتون را کم داشتیم که آن هم به پهپادهای قبلی اضافه شد و از این پس نیز اگر تجاوزی به خاک ایران داشته باشند قطعا آنها را هدف قرار می‌دهیم.

آمریکایی ها در جریان حمله به عین الاسد یک سیلی کوچک در حوزه جنگ الکترونیک از ما خوردند. تمامی این تجهیزاتی که اینجا می بینید هرکدامشان  برای ما یک گنج است و اطلاعاتی ارزشمندی را در اختیار ما قرار داده است.  و از این اطلاعات استفاده خواهیم کرد.

ناگفته ها زیاد است و یک جلسه مستقل می خواهد تا ایرانی های عزیز از این حمله بیشتر مطلع شوند. ناگفته ها و مطالب زیاد است. احتمال دارد که تا مدتی دیگر در رسانه ها بگویند که چند تن از نظامی های آمریکایی دچار مرگ خفیف مغزی شده اند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала