ترامپ: ایران یا احمق یا مغرور است

© REUTERS / Jonathan Ernstدترامپ: ایران یا احمق یا مغرور است
دترامپ: ایران یا احمق یا مغرور است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران به این دلیل که از آمریکا کمک نمی خواهد، یا خیلی احمق یا خیلی مغرور است. ما آماده کمک هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در نطق سالانه خود در کنگره، در حملات لفظی به دولت ایران اعلام نمود که حکومت ایران یا احمق یا خیلی مغرور است که از آمریکا بابت کمک به وضع اقتصادی خود کمک نخواهد. 

رازی ناگفته در شهادت سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
رازی ناگفته در شهادت سردار سلیمانی

رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ گفت كه مقامات ایران یا بسیار مغرور هستند یا احمق هستند كه از واشنگتن نخواهند كه برای بازسازی اقتصاد كمك كند.

ترامپ خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران به دلیل تحریم های سخت آمریکا در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

رئیس جمهور آمریكا اظهار داشت: "ما می توانیم در زمان كوتاهی به راه اندازی اقتصاد ایران كمك كنیم اما آنها احتمالاً خیلی مغرور هستند یا احمقانه هستند كه از ما بخواهند تا آنها را راهنمایی كنیم. خواهیم دید كه آنها كدام راه را انتخاب می كنند.

وی گفت: دولت ایران باید تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را متوقف کند، به گسترش تروریسم، مرگ پایان دهد و برای منفعت رساندن به مردم خود مشغول به کار شود.

ترامپ از سوی دیگر از ترور سردار سلیمانی در ماه گذشته در عراق از سوی نیروهای آمریکایی حمایت کرد.

گفتنی است، در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала