واکنش مقام روس نسبت به احتمال محرومیت کشورش از شرکت در جام جهانی فوتبال

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مقام روس نسبت به احتمال محرومیت کشورش از شرکت در جام جهانی فوتبال
واکنش مقام روس نسبت به احتمال محرومیت کشورش از شرکت در جام جهانی فوتبال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوری گانوس، مدیرکل آژانس ضد دوپینگی روسیه (RUSADA)، خبر منتشره در رسانه ها درباره احتمال غیبت تیم ملی روسیه در مسابقات جام جهانی فونبال سال 2022 را مورد تفسیر قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، روز گذشته ، نشریه عربی BeIN Sports با استناد به منابع خود گزارش داد که آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) از عدم امکان حضور تیم ملی روسیه در مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 خبر داد.

یوری گانوس  گفت:" ما هیچ سند رسمی از WADA در این باره دریافت نکرده ایم. من معتقدم که در حالی که تحقیقات قضایی ادامه دارد ، ایراد چنین اظهاراتی خیلی زود است."

به نوبه خود ،فدراسیون  فوتبال روسیه نیز اعلام کرد که هیچ اطلاعی از WADA درباره وضعیت تیم ملی روسیه در جام جهانی 2022 دریافت نکرده است.

قرار است جام جهانی فوتبال بعدی در در ماه های نوامبرو دسامبر 2022 در قطر برگزار شود.

سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ   - اسپوتنیک ایران
کمیته اجرایی WADA حق روسیه برای شرکت در مسابقات ورزشی بین المللی را به مدت چهار سال لغو می کند

در دسامبر سال 2019 ، کمیته اجرایی WADA به اتفاق آرا با توصیه های کمیته انطباق (CRC) موافقت کرده و ورزشکاران روسی را از شرکت در مسابقات بزرگ بین المللی به مدت چهار سال محروم نمود . در این رابطه فعالیتRUSADA  مغایر قوانین ضد دوپینگ جهانی شناخته شد.

تصمیم کمیته اجرایی هنوز اعتبار پیدا نکرده است زیرا این پرونده برای بررسی به دادگاه داوری ورزش در لوزان ارسال شده است.

جاناتان تیلور ، رئیس کمیته انطباق در ماه دسامبر گفت كه تصمیم كمیته اجرایی در مورد مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 اجرا نمی شود اما اگر تیم روسیه وارد فینال جام جهانی شود ، بازیکنان آن باید در زیر پرچم بیطرف در این مسابقات شرکت کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала