هنوز دارویی برای کرونا ویروس جدید وجود ندارد

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر هنوز دارویی برای کرونا ویروس جدید وجود ندارد
هنوز دارویی برای کرونا ویروس جدید وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی هنوز داروی مشخصی برای کرونا‌‌ ویروس جدید وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل رایان، مدیر اجرایی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در برنامه های اضطراری، روز چهارشنبه در یک جلسه توجیهی اظهار داشت، هنوز هیچ داروی موثری برای 2019-nCoV (کرونا ویروس جدید) وجود ندارد، اما بیشتر بیماران در صورت ارائه خدمات درمانی از دنیا نمی روند.

تاریخ کاهش اپیدمی کورنا ویروس اعلام شد  - اسپوتنیک ایران
تاریخ کاهش اپیدمی ابتلا به ویروس کرونا اعلام شد

وی ادامه داد: "هیچ درمان اثبات شده و مؤثری برای بیماری کرونا ویروس جدید وجود ندارد. این اپیدمی را اگر با توجه به همه گیری آن از نظر جنسی و سنی مورد توجه قرار دهید، عمدتاً منجر به موارد شدید و مرگ و میر در بین افراد مسن می شود که سلامتی آنها از قبل دچار وخامت بوده است. بسیاری از بیماران بخاطر از کار افتادن برخی ارگان های بدنشان از دنیا رفتند و نه لزوما به دلیل اثر ویروس، بلکه از شوکی که این ویروس ایجاد کرده است. بنابراین بیشتر بیماران در صورت دریافت مراقبت های حمایتی کافی زنده می مانند. "

به گفته وی، در معالجه کرونا ویروس جدید، اثربخشی استفاده از داروهای اچ آی وی یا داروهایی از انواع قبلی کروناویروس نیز اثبات نشده است. با این حال، کشورها می توانند از این داروهای مجاز، به ویژه اینترفرون ها و مهار کننده ها استفاده کنند تا اثربخشی بالقوه خود را در مبارزه با 2019-nCoV آزمایش کنند. در عین حال، WHO به اشتراک گذاری نتایج چنین مطالعاتی تشویق می کند تا بفهمد آیا داروها در این مورد کار می کنند یا خیر.

مقامات چین 31 ماه دسامبر سال 2019، سازمان جهانی بهداشت را از شیوع نوع ناشناخته کرونا ویروس در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی  کشور مطلع کردند. تا کنون 300 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در چین جان سپردند و بیش از 15000 نفر به آن مبتلا شده‌اند.  حدود 100 نفر دیگر تقریبا در 20 کشور جهان خارج از چین به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала